تعمیرات مبل بادی

مبل های بادی از محبوب ترین وسایل های بادی هستند که برای نشستن به خصوص برای طولانی مدت مناسب می باشند . این مبل ها نرم و طبی هستند و در صورت خرید درست و مناسب آن ها ، دیگر وابسته به آن ها شده و بیشتر اوقات خود را برای استراحت کردن با مبل های بادی سپری کرده و به تماشای تلویزیون و یا سایر کار های خود مشغود خواهید شد . کیفیت و دوام مبل بادی بسیار بالاست به خصوص اگر توسط شرکت های بزرگ و مطرحی ساخته شده باشد . اما به این مورد توجه داشته باشید که مبل های بادی ، دارای طراحی بادی بوده و ممکن است در صورت برخورد هر نوع شئ نوک تیز و اجسام برنده و ... آسیب ببیند ، همچنین گاهی ممکن است وسایلی بر روی زمین باشد و یا سنگ ریزه ای وجود داشته باشد که با قرار گیری مبل بادی بر روی آن آسیب ببیند .

با توجه به این موارد مهم و آسیب پذیری مبل های بادی ، راه هایی نیز برای تعمیرات مبل بادی در نظر گرفته شده است که می توانید از آن راه ها برای تعمیرات مبل بادی خود استفاده کنید . همانطور که اشاره شد روش هایی برای تعمیرات مبل های بادی وجود دارد که یکی از آن روش ها ، تعمیر کردن مبل بادی توسط خود شما می باشد . شرکت های بزرگ و مطرح تولید کننده مبل های بادی همچون برند هایی نظیر اینتکس و بست وی ، در کنار محصولات بادی خود برچسب های تعمیراتی قرار داده اند و همچنین این برچسب ها را نیز به صورت مجزا با عنوان بسته تعمیرات ارائه کرده اند و شما می توانید آن را از نمایندگی های معتبر فروش محصولات بادی همچون فروشگاه تهران اینتکس تهیه کنید تا با استفاده از آن بتوانید به خوبی بدنه مبل بادی را تعمیر کرده و از آن استفاده کنید . و اما بسته های تعمیراتی شامل چه چیز هایی است ؟ در داخل بسته تعمیرات ، مقداری برچسب یا لیبل وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به بهترین شکل تعمیرات را انجام دهید . این برچسب ها ممکن است به صورت رل شده باشند و یا به صورت تکه تکه و برش داده شده در داخل بسته تعمیرات و یا در داخل محصول بادی و مبل بادی وجود داشته باشد . این برچسب ها به دلیل همخوانی با بدنه مبل های بادی به خوبی می تواند به آن ها بچسبد . بدنه مبل های بادی عمدتا از جنس پی وی سی ساخته می شوند . 

این جنس بسیار بالا دوام و با کیفیت است ، در برابر تمامی شرایط ها مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارد ، به خوبی می تواند وزن های بالا را تحمل کند ، ولی در برابر اجسام تیز و برنده آسیب پذیر است و این تنها خاصیت پی وی سی نبوده و هر جنس دیگری که برای ساخت محصولات بادی استفاده می شود ، ممکن است به سادگی در برخورد اشیاء برنده آسیب ببیند . همچنین در کنار این برچسب یک چسب مایع مخصوص قرار داده شده است که این چسب مایع وظیفه دارد که لیبل را به خوبی به بدنه مبل بادی بچسباند و در صورت نبود این چسب ، تعمیرات به درستی انجام نخواهد شد . این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نباید از سایر چسب های مایع برای تعمیرات مبل بادی استفاده کنید و این چسب مایع ، مخصوص برای تعمیرات مبل بادی بوده و بهتر است که از همان چسب اصلی و شرکتی برای تعمیرات استفاده کنید . این بسته های تعمیراتی را در صورت نیاز می توانید به راحتی از فروشگاه تهران اینتکس تهیه کنید و حتی آن را به صورت اینترنتی و یا تلفنی نیز سفارش دهید . برای تعمیر مبل بادی ابتدا باید جای آسیب دیدگی آن را پیدا کنیم سپس جای آنرا علامت گذاری کرده ، باد مبل را به طور کامل تخلیه کنید ( چنانچه برای پیدا کردن نقطه آسیب دیدگی مبل بادی مشکل دارید آنرا با پمپ دستی باد کنید تا حدی که پر باد شود سوراخ ایجاد شده هر چقدر هم که ریز باشد با زیاد کردن فشار باد مبل خود را نشان میدهد ) . روش های سنتی و بسیار آسانی برای یافتن محل آسیب دیدگی وجود دارد که می توان به استفاده از کف صابون و همچنین لگن آب اشاره کنیم ، به طوریکه با قرار گیری مبل نیمه باد شده در داخل آب و فشردن آن می توانید محل آسیب دیده را بیابید و یا محلی که شک دارید آسیب دیده باشد را کف صابون بزنید تا به سادگی سوراخ های ریز را پیدا کنید . برای ادامه روند تعمیرات نیاز است تا بدنه مبل بادی را به صورت کامل تخلیه کنید . توجه داشته باشید که اگر از روش های گفته شده برای پیدا کردن محل آسیب دیدگی استفاده کرده اید ، حتما آن قسمت را خشک کنید تا روند تعمیرات به خوبی انجام شود . بعد از تخلیه کردن باد مبل ، زیر آنرا تمیز کنید ، مبل را روی زمین پهن کنید و چروکهای اطراف مبل را از هم باز کنید . 

 

انتخاب محل مناسب برای پنچرگیری و تعمیرات بسیار مهم است ، زیرا وجود اجسام تیز و برنده بر روی زمین باز هم می تواند آسیب های دیگری را در مبل ایجاد کند . از چسب قطره ای کمی روی وصله ای که از قبل بریده بودید بچکانید و با دست تمام نقاط وصله را آغشته به چسب تعمیر مبل بادی کنید ، وصله را فورا" روی سوراخ قرار دهید و یک وزنه سنگین روی آن بگذارید ، حداقل 5 ساعت باید صبر کنید تا چسب کاملا" خشک شود. بعد از 5 ساعت وزنه را بردارید ، مبل شما بازیابی شده و به هیچ وجه از جائی که تعمیر شده است امکان آسیب دیدگی مجدد وجود نخواهد داشت . شما می توانید برای اینکه بیشتر به روند تعمیرات خود اطمینان داشته باشید ، می توانید مدت زمان بیشتری ، محل تعمیر شده را تحت فشار قرار دهید . بهتر است که 24 ساعت یک وزنه بر روی محل آسیب دیده قرار بگیرد . باید ها و نباید ها در تعمیرات مبل بادی توجه داشته باشید که نباید مقدار زیادی از چسب مایع برای تعمیرات استفاده کنید ، استفاده از مقدار زیادی چسب مایع می تواند باعث شرّه شدن چسب شود ، اینکار می تواند از تعمیرات خوب جلوگیری کند ، چرا که استفاده از چسب مایع به مقدار زیاد می تواند ایجاد برجستگی کند ، به همین منظور ممکن است پس از سفت شدن چسب و برچسب ، این برآمدگی و برجستگی ایجاد شده در مبل بادی به جایی گیر کرده و یا کشیده شود ، در این حالت ممکن است که مبل بادی دوباره از محل آسیب دیده به مشکل بر بخورد و نیاز به تعمیرات اساسی دیگری باشد . 

 

همچنین مقدار کم چسب مایع برای استفاده در تعمیرات مبل بادی نیز مناسب نبوده و ممکن است برچسب به خوبی به محل مورد نظر چسبیده نشود و به مرور دوباره درزی میان آن ایجاد شود و باد مبل بادی خالی شود . برای اینکه تعمیرات مبل بادی به بهترین شکل صورت بگیرد ، توصیه می شود که برچسب های تعمیرات را به صورت گرد و دایره ای شکل برش دهید زیرا این نوع برش دهی در برچسب ها می تواند از ایجاد گوشه در برچسب جلوگیری کند . به همین منظور پس از تعمیرات ، برچسب چسبیده شدن به جایی گیر نکرده و می توانید با اطمینان بیشتری از مبل بادی استفاده کنید . برش های سکه ای بهترین نوع برش ها برای تعمیرات مبل بادی می باشد . در برخی مواقع ممکن است آسیب دیدگی وسعت زیاد تری داشته باشد و یا شما نتوانید خودتان تعمیرات را به خوبی انجام دهید ، در این مواقع بهتر است که هزینه ای را بابت تهیه برچسب تعمیرات نکرده و محصول بادی خود را برای تعمیرات تخصصی تر به فروشگاه تهران اینتکس بسپارید تا فروشگاه اینتکس به صورت تخصصی و به بهترین شکل تعمیرات مبل بادی شما را انجام دهد . فروشگاه اینتکس نه انها مبل بادی بلکه بسیاری از محصولات بادی دیگر نظیر قایق بادی ، تخت بادی ، تشک بادی ، کاناپه بادی ، استخر بادی و ... را انجام می دهد و تجربه بسیار بالایی در این زمینه داشته و افراد خبره و مجربی این تعمیرات را انجام می دهند . البته ممکن است برخی از آسیب دیدگی ها غیر قابل تعمیر باشند . به عنوان مثال مبل های بادی که بر اثر حرارت ذوب شده اند و یا اگر تکیه ای از مبل بادی کنده شده باشد ، تعمیرات به خوبی انجام نخواهد شد و بهتر است که مبل بادی را دور بیاندازید .