موضوع مقاله : تفاوت استخر بادی با استخر ایزی ست

استخر های بادی و استخر های ایزی ست شباهت ها و تفاوت هایی با یکدیگر دارند که بهتر است قبل از خرید استخر بادی یا استخر ایزی ست ، با آن ها آشنا شده و بتوانید بهترین و مناسب ترین گزینه ها را خریداری کنید . برای همین ما در این بخش قصد داریم تا به طور کامل تفاوت استخر بادی با استخر ایزی ست را بیان کنیم تا با آن ها به طور کامل آشنا شوید . استخر های بادی که از نام آن ها مشخص است ، استخر هایی هستند که کاملا به صورت بادی ساخته شده اند و بخش های مختلف آن به صورت بادی می باشد . البته ممکن است کف استخر های بادی به صورت بادی نباشد ، ولی بیشتر قسمت های آن ها به صورت بادی ساخته شده اند ، به خصوص دیواره های این استخر ها که از لایه های مقاوم پی وی سی ساخته شده و طراحی بادی دارند . هر استخر بادی بسته به نوع طراحی که دارد ، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که می تواند تفاوت های ظاهری و ساختاری باشد . شما می توانید تمامی این تفاوت ها را در عکس هایی که از محصولات در فروشگاه اینترنتی اینتکس قرار داده شده است ، مشاهده کرده و آن ها را خریداری کنید . 

همانطور که اشاره شد ، برای ساخت استخر های بادی از پی وی سی استفاده می شود . حال می رویم به معرفی استخر ایزی ست تا با این نوع از استخر های آماده شرکتی آشنا شوید . استخر های ایزی ست تقریبا استخر های نیمه بادی یا پیش ساخته حساب می شوند و از نظر طراحی تفاوت های عمده ای با استخر بادی دارند . استخر ایزی ست در واقع از بخش تشکیل می شود که یک بخش آن لبه بادی استخر بوده و دیگری دیواره های کناری استخر است که به صورت بادی ساخته نشده است . برای همین به این نوع استخر ها ، استخر نیمه بادی یا استخر ایزی ست گفته می شود . دلیل داشتن لبه بادی در استخر های ایزی ست این است که به مانند یک تیوپ یا حلقه بادی عمل کرده تا استخر بتواند پس از پر شدن ، به صورت ایستاده قرار بگیرد . عمدتا استخر های ایزی ست فاقد فریم هستند و برخی از آن ها فریمی می باشند . ولی حتی استخر های ایزی ست غیر فریمی نیز از کیفیت فوق العاده ای برخوردار می باشند و می توانند در برابر ضربه ها و فشار های وارده مقاوم باشد . 

تا به اینجای کار ، با طراحی و ساخت استخر بادی و استخر ایزی ست آشنا شدید و تفاوت های آن ها را شناختید . ولی استخر های ایزی ست و بادی از نظر جنس نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند . همانطور که اشاره شد ، استخر بادی از پی وی سی ساخته می شود . ولی استخر های ایزی ست تنها لبه بادی آن ها از این جنس بوده و دیواره های کناری آن که غیر بادی می باشد ، از برزنت و یا پی وی سی برزنتی ساخته شده است . معمولا برای دوام و کیفیت بیشتر استخر های ایزی ست ، برای بدنه این محصولات از طراحی سه لایه استفاده می شود که این لایه ها همانطور که گفته شد ، برزنت ، پی وی سی و الیاف های پارچه ای شمعی می باشد که باعث دوام و کیفیت فوق العاده استخر های ایزی ست شده است تا دوام فوق العاده ای را داشته باشند . با این تفاسیر می توان گفت که کیفیت استخر ایزی ست نسبت به استخر بادی بسیار بیشتر و فوق العاده تر خواهد بود و اگر دوست دارید که استخر خانگی مقاومی را داشته باشید ، ما به شما خرید استخر ایزی ست را پیشنهاد می کنیم .

استخر های ایزی ست از نظر ابعاد نیز تفاوت دارند و از آن جا که استخر های ایزی ست ابعاد بزرگی دارند ، برای همین نیز باید دوام و کیفیت آن ها فوق العاده باشد تا بتواند وزن آب را به خوبی تحمل کند . بدین خاطر است که بدنه آن ها چند لایه می باشد . اگر بخواهیم مقایسه کنیم ، بزرگترین استخر های بادی ظرفیت هایی کمتر از 1000 تا 1500 لیتر آب را در درون خود جای می دهند این در حالی است که بزرگترین استخر های ایزی ست تا چند ده هزار لیتر آب را در داخل خود جای می دهد و برای همین است که حتی استخر های ایزی ست سایز بزرگ در کنار خود پمپ های تصفیه آب دارند ، برای همین شما می توانید برای جلوگیری از کثیف شدن حجم بالای آب ، از پمپ های تصفیه اب قدرتمند فیلتری استفاده کنید و به صورت منظم آب داخل استخر را تصفیه نمایید . ولی استخر های بادی به دلیل ظرفیت پایین خود نیازی به پمپ تصفیه نداشته و شما می توانید در کوتاه ترین زمان آب کل استخر را تخلیه کنید و آب تمیز داخل آن بریزید . 


قیمت استخر ایزی ست نسبت به قیمت استخر بادی نیز بالاتر خواهد بود و دلیل آن نیز کامل مشخص و ملموس است ، چرا که ویژگی ها و خصوصیت های استخر های ایزی ست فوق العاده بالا بوده و برای همین است که قیمت بالاتری دارند . البته استخر های ایزی ست بسته به برند و ابعاد و حتی نوع پمپ تصفیه آبی که دارند ، ممکن است از نظر قیمت تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند و همانطور که معقول است ، استخر ایزی ست کوچک ، قیمت ارزان تری نسبت به استخر ایزی ست سایز بزرگ دارد و این موضوع در استخر های بادی نیز صدق می کند . می توان گفت که استخر های ایزی ست مناسب برای خانواده و حتی شنا کردن می باشد . ولی در استخر های بادی به دلیل اینکه عمق آن ها محدود است ، قابلیت شنا کردن در این نوع استخر ها وجود ندارد . جالب است بدانید که برند های معروفی همچون اینتکس ، بست وی و اینتایم که مطمعنا نام آن ها در جستجو های خود برای خرید استخر بادی یا ایزی ست به گوش شما خورده است ، هر دو نوع استخر را تولید می کنند و شما می توانید استخر بادی اینتکس و یا استخر ایزی ست اینتکس را در فروشگاه اینترنتی اینتکس مشاهده کرده و آن ها را خریداری کنید . فروشگاه اینتکس بزرگترین فروشگاه استخر بادی و ایزی ست در ایران است .