ساخت استخر باغ

بسیاری از افراد برای باغ و یا ویلاهای خود نیاز به یک استخر شخصی دارند که امروزه هزینه استخرهای بتنی بسیاربالا بوده و برخی از افراد این هزینه بسیار بالا را برای ساخت یک استخر بتنی پرداخت نمی کنند . راه حل این کار استفاده از استخر های یپش ساخته می باشد . استفاده از استخر های پیش ساخته در حال حاضر بسیار مرسوم بوده و افراد بسیار زیادی از سمت استخر های بتنی به سوی استخر پیش ساخته روی آورده اند . شما برای ساخت استخر باغ میبایست هزینه چند برابر نسبت به استخر پیش ساخته پرداخت کنید که این دلیل سبب این می شود تا از استخر های پیش ساخته برای کار و استفاده خود استفاده کنید . استخر های پیش ساخته مزیت های بسیار زیادی حتی نسبت به استخر های بتنی دارند که در ادامه به توضیح درباره آن ها خواهیم پرداخت . 

استخر پیش ساخته دارای بدنه ای از پی وی سی برزنتی بوده و همچنین داخل این بدنه از الیاف ابریشمی استفاده شده است که به کمک الیاف استفاده شده در بدنه این محصول ، مقاومت آن در مقابل فشار بسیار بالای آب و همچنین ضربات شما به بدنه استخر افزایش یافته است و می توانید با خیال آسوده از آن استفاده کنید . همچنین این استخر های پیش ساخته دارای پایه های آهنی بسیار مقاوم و می باشند که این پایه ها به طور کامل در برابر ضربه و همچنین فشار و همچنین در برابر فرسایش و زنگ زدگی مقاوم می باشند . شاید شما نیاز به یک استخر 5 متری داشته باشید و یا حتی فضای شما به اندازه ای می باشد که یک استخر 7 متری مناسب برای شما می باشد . این ویژگی نیز در استخر های پیش ساخته وجود دارد که ابعاد مختلفی دارند و می توانید نسبت به نیاز خود و همچنین فضای خود اقدام به انتخاب ابعاد دلخواه خود کنید . 

ظرفیت این استخر های پیش ساخته نیز به صورت متغیر می باشند و بستگی به اندازه استخر شما دارد که البته با فشار آب مناسب می توانید در مدت زمان کمی این محصولات را سرشار از آب کنید و از آن استفاده کنید . استخر های پیش ساخته زمان زیادی را برای راه اندازی نیاز ندارند و همکاران ما در کمتر از 1 ساعت این کار را برای شما انجام خواهند داد و آماده استفاده می باشد . به همراه اکثر استخر های پیش ساخته پمپ تصفیه آب وجود دارد که می توانید به کمک آن آب استخر را تصفیه کنید و نیاز به تعویض آن نباشد . اقلام اضافی نیز همراه این محصول وجود دارند که می توان به درپوش استخر برای جلوگیری از ورود زباله و گرد و خاک به داخل آب در مواقعی که از استخر استفاده نمی کنید ، نردبان مخصوص برای رفتن به داخل استخر و همچنین زیر انداز برای جلوگیری از فرساش کف استخر و آسیب رسیدن به زمین اشاره کرد . 

به طور کلی ساخت استخر باغ به صورت بتنی هزینه بسیار سنگینی را برای شما خواهد داشت و شما می توانید به کمک استخر های پیش ساخته این هزینه را بسیار کم کرده و یک استخر مناسب برای استفاده های روزمره و یا صنعتی نیز داشته باشید . از ویژگی های این استخر های پیش ساخته می توان به قیمت بسیار مناسب ، ابعاد مختلف  بدنه مستحکم ، راه اندازی سریع و عمر بالا اشاره کرد که با در نظر گرفتن این ویژگی ها استخر پیش ساخته برای باغ شما مناسب می باشد و می توانید با خیال آسوده از این استخر استفاده کنید . 

اما علاوه بر هزینه های گزاف ساخت و راه اندازی استخرهای بتنی در مقوله های دیگر نیز استخرهای پیش ساخته از محبوبیت های بسیار بیشتری برخودار می باشند . در ادامه این مقاله قصد داریم تا بخشی از مزیت های استخرهای پیش ساخته را بیان کنیم که بنظرمان می تواند به خوبی شما را به آگاهی در ابتدای ساخت و راه اندازی استخر برساند . مزایای استفاده از استخره پیش ساخته هزینه ساخت و راه اندازی بسیار کمتر از استخرهای بتنی همانطور که در بخش های ابتدایی مقاله گفته شد امروزه استخرهای پیش ساخته در تنوع گسترده و توسط برندهای مطرح جهانی به بازارهای بین المللی عرضه شده اند که دسترسی به آن ها از طریق نمایندگی های داخلی فروش استخر پیش ساخته شاید کمی سخت امکان پذیر باشد . هزینه خرید و راه اندازی استخرهای بتنی با توجه به قیمت مصالج ساختمانی و مشکلات بسیاری که حتی در تامین مصالح می باشد و حمل و نقل آنها در مسیر باغ یا ویلا بسیار بالاتر از استخرهای پیش ساخته است . همچنین تنوع در ظاهر استخرهای پیش ساخته کمی بیشتر می باشد و به راحتی می توانید استخرهای مستطیلی و دایره ای شکل را به همراه کلیه لوازم جانبی از جمله نردبان و پمپ تصفیه آب و همچنین سایر اقلام مورد نیاز با هزینه های بسیار کمتر در اختیار داشته باشید .

 

امروزه هزینه ساخت استخرهای بتنی با ابعاد 7 متری با توجه به قیمت مصالح ، هزینه های زیرسازی ، ایروزگام و مقاوم کردن در برابر نفوذ آب به غیر از پمپ تصفیه آب تقریبا 50 میلیون تومان به بالا می باشد ، اما در صورتی که این ابعاد استخر را با تمامی لوازم جانبی مورد نیاز می توانید با قیمتی کمتر از 20 الی 25 میلیون تومان خریداری نمایید و دردسرهای اضاف همچون کندکاری را نیز به جون نخرید . لازم به ذکر است که تمامی استخرهای پیش ساخته در ابعاد متنوع قابلیت نصب به صورت توکار و رو کار را دارند و بنا به دلخواه خریدار می توانند راه اندازی و نصب شوند . نمایندگی تهران اینتکس به عنوان نمایندگی 15 ساله فروش انواع محصولات بادی و استخر پیش ساخته اینتکس و بست وی تنوع گسترده ای را در اختیار شما قرار داده است که بر روی تمامی محصولات خود ضمانت اورجینال بودن و خدمات پس از فروش حرفه ای را ارائه داده است که خیال شما را پس از خرید نیز به طور کلی راحت می کند .

 

مدت زمان راه اندازی بسیار کوتاه مدت زمان لازم برای راه اندازی استخرهای پیش ساخته با توجه به ابعاد و مقدار لوازم جانبی که برای آن ها تهیه می شود متغییر است . اما به توجه به سابقه نصب صدها مدل از برندهای مطرح استخر پیش ساخته ، نصب و راه اندازی این محصولات در مدت زمان تقریبی 1 تا 3 ساعته امکان پذیر می باشد . استخرهای پیش ساخته دارای اقلام همراه همچون پمپ تصفیه آب که در دو نوع شنی و فیلتری در دسترس می باشد ، نردبان های متناسب با سایز استخر ، درپوش و زیرانداز و فواره هایی برای زیبایی استخر و جلوگیری از راکد ماندن آب می باشند . البته شایان ذکر است که بسته به نوع استخر و برندهای تولید کننده آن ها ممکن است اقلام همراه استخرهای پیش ساخته که درون بسته بندی آن ها وجود دارد متفاوت باشد اما تمامی محصولات چه به صورت جاگانه نیز درون نمایندگی های معتبر وجود دارد و می توانید آن ها را در صورت نیاز تهیه نمایید . 

قابلیت نصب و جمع آوری استخرها در فصول مختلف همانطور که در بخش بالا گفته شد استخرهای پیش ساخته در مدت زمان تقریبی 1 الی 3 ساعت قابلیت راه اندازی را دارند و از این رو اگر برای مدت زمان طولانی ( چند ماه ) امکان استفاده از آن ها را نداشته باشید بهتر است اقدام به جمع آوری استخر نمایید . این استخرها در فصول سرد سال همچون زمستان می تواند جمع آوری شده و در فصول گرم سال راه اندازی شوند . برای خالی کردن آب داخلی استخر نیز در بخش بدنه آن ها دریچه ورودی و خروجی آب تعبیه شده است که قابلیت اتصال شیلنگ را نیز دارد و از آب داخلی می توانید در جهت آبیاری درختان باغ و ویلای خود استفاده نمایید . به طور کلی استخرهای پیش ساخته علاوه بر استفاده های تفریحی در صنعت های کشاورزی برای ذخیره آب و همچنین پرورش ماهی نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده اند . تنوع در ابعاد استخرهای پیش ساخته ابعاد استخرهای پیش ساخته از نظر طولی و عرضی گسترده می باشد و این امر دست شما را برای انتخاب یک استخر پیش ساخته ایده آل باز گذاشته است . استخرهای پیش ساخته در ابعاد کوچک 3 در 2 متر تا ابعاد بزرگی همچون 10 در 7 متری وجود دارد که برای استفاده های خانوادگی با تعداد نفرات بالا در باغ ها و ویلا ها بسیار ایده آل است . از نظر ارتفاع استخرهای پیش ساخته اما دارای محدودیت می باشند و ارتفاع ثابتی را دارند . استخرهای پیش ساخته تمامی برندهای داخلی اینتکس ، بست وی و ایرتکس دارای ارتفاع 130 سانتی متر می باشند و مناسب برای شنا کردن نیستند اما بهترین گزینه برای تفریحات آب و آب تنی به شمار می آیند .

 

برخی از ابعادی که بسیار مورد استفاده کاربران داخلی برای باغ ها و ویلا ها قرار میگیرند با توجه به داده های نمایندگی اینتکس عبارتند از : استخر های پیش ساخته ده متری و هفت متری از برندهای اینتکس ، بست وی و ایرتکس . اما در آخر نیز بهتر است نگاهی مختصر به برندهای تولید کننده استخرهای پیش ساخته خارجی و داخلی داشته باشیم و معرفی کوتاهی از این برندهای برای آگاهی بیشتر انجام دهیم . در رتبه اول برندهای تولید کننده استخرهای پیش ساخته بدون شک برند اینتکس می باشد که ریشه در کشور آمریکا دارد و کیفیت بسیار بالای محصولات تولید شده آنها باعث محبوبیت بالایی شده است و به طبع قیمت بالاتری نیز از سایر برندها دارد . اینتکس به عنوان پرچمدار استخر های پیش ساخته اقتدار گرایی می کند . 

 

در رتبه دوم نیز برند چینی بست وی وجود دارد که بر خلاف ذهنیت هایی که برای ایرانیان از جنس های چینی ساخته شده است محصولات این کمپانی بسیار کیفیت بالا و قابل رقابتی با کمپانی آمریکایی اینتکس را داراست . این دو برند علاوه بر استخرهای پیش ساخته در زمینه تولید و عرضه محصولات بادی نیز با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند . اما در بخش داخلی نیز برند محبوب ایرتکس وجود دارد که با توجه به کیفیت و مهم تر از همه هزینه های پایین محصولات نسبت به دو برند وارداتی به خوبی جای خود را در میان مردم باز کرده است . شایان ذکر است که تنوع بالای محصولات ذکر شده از کمپانی های برتر ساخت استخر پیش ساخته و محصولات بادی در نمایندگی تهران اینتکس موجود می باشد که همین حالا به مراجعه به وب سایت و یا دفتر نمایندگی می توانید اقدام به تهیه آن ها نمایید .