قوی ترین پمپ تصفیه آب استخر پیش ساخته کدام است ؟ بیشتر کسانی که صاحب یک استخر شخصی و یا پیش ساخته هستند همواره به دنبال پمپ تصفیه آب قدرتمند و پر توان می باشند تا بتواند حجم بالای استخر را به بهترین شکل تصفیه کنند اما به دلیل آشنا نبودن با این پمپ های تصفیه و نداشتن اطلاعات زیاد سردرگم هستند به همین دلیل نمی دانند که قوی ترین پمپ تصفیه آب استخر پیش ساخته کدام است ؟ در این مطلب قصد داریم تا برخی از پمپ های تصفیه کن آب استخر را به شما عزیزان معرفی کنیم و بهترین و قوی ترین آن ها را به شما عزیزان معرفی کنیم .

همانطور که می دانید راکد ماندن آب در یک محل می تواند پس از گذشت مدتی کدر شود و بستر را برای رشد میکروب ها و همچنین جلبک ایجاد کند ، همچنین در صورت استفاده مداوم توسط افراد می تواند آب کثیف و آلوده شود که این آلودگی در ابتدا با کدر شدن آب همراه خواهد بود که در ادامه می تواند باعث رشد جلبک ، تیره شدن آب ، بوی نامطبوع و … را به همراه داشته باشد که یقینا در این آب نمی توان شنا کرد .


وقتی در یک استخر باکتری یا میکروب وجود داشته باشد می تواند کل استخر را در مدت زمان کمی آلوده کند چرا که تقسیمات سلولی این باکتری ها بسیار سریع انجام شده و اگر اقدام به تصفیه آب نکنید می تواند برای شما مشکلاتی چون مشکلات پوستی و حتی در اثر خوردن آب استخر بیماری های گوارشی و … را به همراه داشته باشد .

یکی از روش هایی که می توان آب استخر را تمیز و زلال کرد تعویض کلی آب استخر است ، تعویض آب استخر نمی تواند روش معقولی باشد چرا که زمان بسیار زیادی را از ما گرفته و همچنین موجب هدر رفتن آب و نیز هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت ، پس میبینیم که تعویض آب استخر در حجم بسیار زیاد نمی تواند روش معقولی باشد .


پس میبینیم که پمپ های تصفیه آب بهترین گزینه برای تمیز کردن آب استخر به صورت دوره ای می باشد . تنوع در پمپ های تصفیه آب بسیار زیاد است و هر فرد بایستی با توجه به ابعاد استخر پیش ساخته و یا شخصی خود این پمپ های تصفیه را خریداری کند تا بتواند بهترین عملکرد را از پمپ تصفیه خود ببیند .

استخر های پیش ساخته که از نمونه استخر های آماده شرکتی هستند که در کنار خود پمپ تصفیه آب دارند به همین دلیل نیازی به خرید پمپ تصفیه اب استخر نخواهد بود ، این پمپ های تصفیه از نظر قدرت متناسب با حجم استخر پیش ساخته طراحی و تولید شده اند و می توانند بهترین نوع برای استخر پیش ساخته باشند . همانطور که در ابتدای متن اشاره شد اولین فاکتور برای خرید پمپ تصفیه آب استخر این است که حجم استخر شخصی یا پیش ساخته خود را در نظر بگیرید و پس از آن قوی ترین پمپ تصفیه آب را انتخاب کنید .

اما در صورت نداشتن پمپ تصفیه نیاز است تا با برآورد حجم استخر خود یک پمپ تصفیه قوی و مناسب خریداری کنید . با این حال پمپ های تصفیه آب از نظر ساختاری و نوع فیلتری که استفاده می کنند تفاوت دارند که از نظر قدرت و قوی بودن نیز متفاوت هستند . در مقالات مشابه انواع پمپ های تصفیه کن آب استخر را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم که می توانید آن ها را نیز مطالعه کنید .

پمپ تصفیه فیلتری کاغذی

پمپ تصفیه آب فیلتری کاغذی از نمونه پمپ های تصفیه کن آب استخر است که با استفاده از فیلتر های کاغذی روند تصفیه آب را انجام می دهند . این نوع از پمپ های تصفیه کن از فیلتر های استوانه ای کاغذی استفاده می شود به طوریکه آب با عبور از لایه های کاغذی فیلتر تصفیه شده و به آب زلال تبدیل می شود ، این نوع از پمپ های تصفیه قادر هستند تا آب های بسیار کثیف را نیز تصفیه کنند .


پس از چند مرتبه استفاده از پمپ تصفیه و پس از کثیف شدن فیلتر ها نیاز است تا فیلتر را تعویض کنید . قدرت پمپ های تصفیه شنی و ظرفیت آن ها نیز متفاوت است ، به طور کلی پمپ های تصفیه فیلتری به سه دسته پمپ تصفیه آب فیلتری بزرگ ( نوع A ) ، پمپ تصفیه آب فیلتری متوسط ( نوع B ) ، پمپ تصفیه آب فیلتری کوچک ( نوع C ) تقسیم می شوند که به ترتیب نوع A قوی ترین و نوع C کم ظرفیت ترین است .

پمپ تصفیه آب شنی

پمپ تصفیه آب شنی نیز از نمونه پمپ های تصفیه کن آب استخر است که ساختاری کاملا متفاوت دارد ، این نوع از پمپ ها به جای استفاده از فیلتر های کاغذی از یک کیسه پر از شن برای تصفیه آب استفاده می کند ، این پمپ ها شامل یک کیسه هستند که در داخل آن سیلیس هایی قرار دارد که آب پس از ورود به مخزن و عبور از کیسه و لا به لای سیلیس ها تصفیه می شود .

قدرت تصفیه پمپ های تصفیه آب شنی نیز با توجه به ظرفیت مخزن و نیز اندازه کیسه پمپ متغییر است که بایستی با در نظر گرفتن ابعاد و حجم استخر شخصی یا پیش ساخته خود پمپ تصفیه شنی مناسب را خریداری کنید .

شرکت هایی چون اینتکس و بست وی که اقدام به تولید استخر های پیش ساخته کوچک و بزرگ تا طول ۱۰ متر می کنند این پمپ های تصفیه آب را نیز تولید کرده و در کنار محصولات خود قرار داده اند تا خریداران دیگر نیازی به خرید پمپ تصفیه آب مجزا نداشته باشند .


پمپ های تصفیه آب شنی اینتکس در ظرفیت های ۴۵۰۰ لیتر ، ۸۰۰۰ لیتر ، ۱۰۰۰۰ لیتر ، ۱۱۰۰۰ لیتر و … را تولید کردند که هر کدام از آن ها برای ابعاد خاصی از استخر ها مناسب هستند . به عنوان مثال پمپ تصفیه آب شنی ۸۰۰۰ لیتری قادر است تا ۸ هزار لیتر را در یک ساعت تصفیه کند ، پس شما می توانید با برآورد حجم آب استخر خود پمپ تصفیه مناسب را خریداری کنید .

فروشگاه اینتکس بزرگ ترین نمایندگی فروش استخر پیش ساخته و پمپ تصفیه آب در ایران است که می توانید پمپ های تصفیه قدرتمند خود را از این فروشگاه خریداری کنید ، با ورود به وبسایت فروشگاه اینتکس وارد دسته بندی پمپ تصفیه آب اینتکس شده و این محصولات را به همراه تصاویر و مشخصات مشاهده و مطالعه کنید .