مبل بادی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

مبل بادی در میان محصولات بادی از ارزش ها و اهمیت های بسیاری برخوردار هستند. این دسته از کالا ها برای استفاده کودکان، نوجوانان، جوانان، میان سالها و افراد مسن مناسب بوده و برای هر رده سنی محصول مناسبی تولید و به بازار عرضه شده است تا به این صورت تمامی افراد در سنین مختلف بتوانند از این کالا استفاده کرده و رضایت کاملی داشته باشند. سازندگان این محصول عبارت اند از شرکت هایی همچون اینتکس، بست وی، اینتایم، جیلونگ و ... که مطرح ترین آنها اینتکس می باشد و برای طراحی و تست محصولات خود بیش از سایر شرکت ها زمان صرف می کند. در این میان بست وی نیز طی سالهای گذشته با پیشرفت بسیار خوبی که در این ضمینه داشته است کالا های خود را به بهترین شیوهبه عمل رسانده و به بازار عرضه کرده است. اما محصولات شرکت اینتایم و جلونگ اغلب برای کودکان تولید شده اند و مرغوبیت کالا های شرکت اینتکس و حتی را ندارند. محصولات شرکت های ذکر شده معمولا ضخامت لایه های کمتری دارند و پیش از آنکه استفاده کاربردی داشته باشند برای تفریحات کودکان مناسب هستند. از این رو قیمت بسیار کمتری نیز دارند که در نوع خود یک حسن به حساب می آید. 

دسته بندی مبل های بادی

مبل بادی پشتی دار : شاید محبوب ترین نوع مبل های بادی نوع پشتی دار آن باشند. در انواع مبل های پشتی دار، قسمت عقبی که به عنوان تکیه کاه مورد استفاده قرار میگیرد ارتفاع بیشتری داشته و برای استراحت های طولانی مدت مناسب تر است. به علاوه معمولا مبل هاش پیشتی دار دارای فضای نشیمنگاه بزرگ تری نیز هستند که باعث نتوان با استفاده از کفش هایی که برای خارج از منزل استفاده می شود از آن استفاده نمود چرا که قسمت در شرایط بسیاری کف پا با آن برخورد می کند و باعث می شود زودتر از حد ممکن کثیف شده و شما را به تمیز کردن آن وادار می کند. از مبل های بادی پشتی دار برای استفاده در کنار استخر و یا استراحت در فصل گرما استفاده می شود و راحتی آن را نمی توان با هیچ محصول مشابه دیگری مقایسه نمود. برخی از انواع این مبل ها از جنس وینیل می باشند و برای استفاده بر روی آب نیز گزینه مناسبی به شمار می روند. پشتی این دسته از مبل ها معمولا دارای زاویه 130 درجه هستند که برای جلسات رسمی مناسب نیستند ولی می توان به عنوان ابزاری برای مشاهده تلویزیون نیز استفاده کرد. در حالت کلی می توان گفت که حالت مبل های بادی پشتی دار مشابه تخت های دندان پزشکی بوده که برای nap مناسب است. 

مبل بادی زیرپایی دار : مبل های بادی زیرپایی دار شباهت های زیادی به مبل بادی پشتی دار دارند، آنها نیز با شیب 130% تولید شده اند با این تفاوت که قسمتی که برای قرار دادن پا بر روی آن وجود دارد را می توان به انتخاب خودتان استفاده کنید یا کاربرد دیگری برای آن در نظر بگیرید. مزیت این دسته از محصولات در مقایسه با دسته قبلی که به توضیح در مورد آن پرداختیم این است که برای قرار دادن زیر پایی و حالت نشستن خود حق انتخاب دارید. برای مثال می توان با کفش هم از مبل و هم از مبل و زیرپایی استفاده نمود. یا از آن مشابه مبل های معمولی استفاده نمود. این مبل ها همانند اکثر مبل های بادی دارای جای قرار دادن بطری و لیوان هستند، این ویژگی به این دلیل اهمیت دارد که سطح صاف بر روی محصولات بادی کم بوده و در صورت یافتن نیز با تکان های بدنه ممکن است به لیوان شما صدمه وارد کند.  این مبل نیز برای حالت nap مناسب است و به دلیل ظاهر بسیار شیکی که دارند می توان در دفاتر کاری و شرکت ها نیز برای استفاده در زمان استراحت از آنها بهره برد. در حالت کلی می توان این مبل را یکی از بهترین ها در دسته مبل بادی دانست که رضایت کاربران را به همراه داشته است. 

مبل باد فانتزی : مبل های بادی فانتزی به صورت خاص و ویژه ای برای کودکان تولید و عرضه شده اند. این دسته از مبل های بادی با بدنه براقی که دارند دارای ظاهر و طراحی کودکانه و زیبایی هستند که به دل کودکان می نشیند. این مبل نیز از این قائده مستثنی نیست و می تواند نیاز های کودکان را بر طرف کند. به دلیل ظرافت طراحی آنها بیشتر جنبه تفریحی دارد تا کاربردی بودن. مبل بادی کودک در اشکال مختلفی حیوان های فانتزی همچون خرس، جغد، قورباغه، گربه و ... تولید شده و در طراح های توپ بسکتبال، تنیس و فوتبال نیز قابل یافتن است. در این میان محصولات کاربردی برای کودکان نیز یافت می شوند که با وجود رنگ بندی زیبا و جذاب با کیفیت بالایی تولید شده است و نیاز های کودکان را در طولانی مدت و مسافرت تامین خواهد کرد. اغلب مبل های فانتزی به دلیل طراحی و رنگ بندی های متنوع به دو نوع کودکانه و پسرانه تقسیم می شوند که خود می تواند عیب ها و حسن های ویژه ای داشته باشد که برای عده ای خوش آیند و برای برخی مناسب نیست. 

صندلی بادی : صندلی بادی اصطلاحا به مبل های بادی خطاب می شود که پشتی کودکاهی دارند، این دسته از محصولات بر خلاف ظاهر فریبنده ای که دارند راحتی خوبی دارند و به هیچ وجه متوجه پشتی کوتاه آنها نخواهید شد. صندلی بادی از هر دو رویه جیر و براق در مدل های خود بهره می برد که بسته به نیاز کاربر هر کدام نیاز های آنها را در شرایط متنوعی بر طرف خواهد کرد. بر خلاف برخی دسته های مبل بادی که شاید با دیدن آنها متوجه بادی بودن انها نشوید، صندلی بادی به صورت خاصی از ابتدای به وجود امدن این دسته بندی تولید می شده و با اولین نگاه بادی بودن آن قابل تشخصی است. صندلی های بادی در محل های مختلفی می توانند کاربرد داشته باشند و برخی از انواع با کیفیت آنها دارای طول عمر بالایی داشته و کاربردی نیز می باشند که برای قرار دادن در اتاق نشیمن، اتاق خواب، مسافرت و ... قابل استفاده است 

مبل بادی رسمی : پر فروش ترین نوع مبل های بادی هستند که در عمل تمامی مدل های آن کاربردی هستند، این دسته از مبل ها برای قرار گرفتن در اداره و دفاتر کاری، منزل و ... کاملا مناسب هستند و بادی بودن آن در برخی از مدل های آن به سختی قابل تشخیص است. میل بادی رسمی همانند سایر مبل های چوبی و یا فلزی دارای دسته پشتی بلند است، به علاوه سطح رویه آن نیز کاملا صاف می باشد و تمامی استاندارد های مبل بادی در آن اعمال شده است. در این دسته از مبل های بادی معمولا از سطح رویه جیر استفاده می شود که باعث می شود بتوان از آن در مدت زمان طولانی تری استفاده کرد و بهره برد. در حالت کلی مناسب ترین گزینه برای جایگزینی مبل های سنتی مبل بادی می باشد با این مزایا که می توان آن را به سادگی جابجا کرده و حمل کرد و در زمان های عدم استفاده جمع کرده و در گوشه ای قرار داد.  در ادامه و در بخش جداگانه ای به توضیح های ویژگی ها و مزایای مبل بادی در مقابل مبل های سنتی خواهیم پرداخت 

مبل بادی گرد : مبل بادی گرد نیز از اولین تولیدات شرکت های سازنده مبل بادی به حساب می آید. این دسته از مبل ها ظاهر دایره ای شکلی دارند و این تغییرات تنها در ظاهر آنها بوده و تاثیری در راحتی انها ندارد. مبل های بادی گرد در دسته های کودکان و بزرگسالان، و در دسته مبل های فانتزی نیز قرار می گیرند و محدودیتی ندارند. جنس رویه اغلب مبل های بادی گرد براق بوده و می توان آنها را به سادگی تمیز کرد. به علاوه اینکه به دلیل ساختار طراحی مناسب و استاندارد برای قرار گیری بر روی آب نیز مشکلی نخواهند داشت.

مبل بادی تخت شو : این دسته از محصولات فوق العاده کاربردی هستند و برای افرادی که فضای اندکی دارند می توانند کاملا مناسب باشند به این دلیل که با خرید یک محصول می توانند کاربرد و ویژگی های دو محصول را با هم داشته باشند و در زمان های مشخصی به عنوان تخت بادی و در زمان هایی نیز به عنوان مبل بادی استفاده کنند.  مبل های بادی تخت شو به دو صورت جیر و براق تولید شده اند که در نوع جیر می توان آن را در طولانی مدت نیز استفاده کرد. در تست های انجام شده مقاومت این کالا ها بسیار خوب بوده و در صورت استفاده درست می توان آن را سالها استفاده کرد. مبل های بادی تخت شو طراحی همانند مبل های رسمی دارند و می توان از آنها برای دفاتر کاری نیز استفاده کرد به این صورت که طی روز می تواند محلی برای نشستن مهمانان و در شب و زمان های استراحت محلی برای خواب باشد. همین رویه نیز می تواند در منزل و یا در مسافرت تکرار شود. 

مبل بادی از نظر اندازه

مبل های بادی همانند سایر مبل های بازار دارای ابعاد و اندازه هایی هستند که هر کدام می توانند برای دسته خاصی از افراد مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه قصد داریم به دسته های اصلی مبل ها از نظر ابعاد و اندازه به سه بخش تقسیم شده است که در ادامه قصد پرداختن به ان را داریم.

مبل بادی یک نفره : مبل های بادی یک نفره از نظر کمیت بیشترین مبل بادی در این دسته بندی به شمار می شود که تنوع آن بیش از سایرین است. مبل بادی یک نفره به صورت گرد، رسمی، فانتزی و ... تولید شده است که نوع بزرگ آن توانایی تحمل بیش از 100 کیلوگرم وزن را دارد. به دلیل تنوع بیشتر مبل بادی یک نفره فروش آنها نیز بیش از سایر مبل های بادی می باشد.

مبل بادی دو نفره : مبل بادی دو نفره به نوعی خاص محسوب می شوند و خریداران کمتری به آن اعتماد میکنند. اما بر خلاف عقیده این افراد کسانی که مبل بادی دو نفره خریداری کرده اند کاملا راضی هستند و این اطلاعات طبق تحقیقات و پرسشنامه از مشتریان به دست آمده. تحمل وزن مبل های بادی دو نفره معمولا بیش از 200 کیلوگرم بوده و برای کودکان یا بزرگسالان قابل استفاده است. 

مبل بادی چند نفره : مدت زمان زیادی نیست که اینتکس اقدام به تولید مبل بادی سه نفره و مبل بادی چهار نفره کرده است، این مبل ها بسیار کاربردی هستند که می توانند برای میهمانی های چند نفری مناسب باشد و برای استفاده یک یا دو نفره نیز برای حالت nap مناسب است. به دلیل ساختار محصولات بادی مبل بادی سه نفره و بزرگتر کمی خمیده ساخته می شوند و بسیار محکم هستند. و نیازی به نگرانی از این بابت نیست.

مبل بادی از نظر سنین استفاده

مبل بادی اینتکس ، مبل بادی بست وی ، مبل بادی اینتایم و مبل بادی جیلونگ همگی برای استفاده در سنین مختلف محصولات خاصی را به بازار عرضه کرده اند. مبل های بادی برای کودکان و نوجوانان، مبل های بادی برای جوانان و بزرگسالان تماما ساختار و طراحی های متفاوتی دارند که می توانند برای نیاز های دسته های سنی متفاوت باشند. در سه پاراگراف بعدی قصد داریم به توضیحات کامل در مورد آن بپردازیم.

مبل بادی کودکان و نوجوانان : این دسته از محصولات طراحی فانتزی و زیبایی دارند و در دسته مبل بادی فانتزی قرار میگیرند. مبل های بادی کودک و نوجوان ضخامت لایه هایی کمتر از 0.5 میلی متر دارند و جنس رویه آنها نیز از وینیل می باشد. تحمل وزن آن نیز کمتر از 70 کیلوگرم می باشد تا بتوان از بدو تولد تا سن 14 سالگی به سادگی قابل استفاده باشد. 

مبل بادی جوانان : مبل بادی جوانان برای استفاده در سنین مختلفی قابل استفاده می باشد و اغلب دارای ظاهر رسمی و رنگ های تیره می باشد که بهترین گزینه برای این کار به حساب می آید. مبل های بادی نیز برای جوانان وجود دارد که از رنگ بندی شاد مشابه آبی و سفید بهره مند هستند که می توانند در کنار استخر و یا فصل گرم تابستان مورد استفاده قرار گیرد، مبل های بادی رسمی، شیبدار، تخت شو و ... همه از محصولاتی هستند که می توانند برای استفاده توسط جوانان مناسب باشند. به علاوه قیمت مناسب می تواند مزایای بسیاری را در این باره و برای داشته باشد.

مبل بادی بزرگسالان : بزرگسالان اغلب برای استفاده روزمره از مبل های بادی استفاده می کنند و در سنین بالا نیز بیشتر به راحتی اهمیت داده می شود تا ظاهر یک محصول، به این منظور تهران اینتکس بیشتر کالا های شیبدار و زیرپایی دار را به این دسته از عزیزان پیشنهاد می کند. بهترین مبل ها از نظر راحتی دو نوع ذکر شده هستند که در کنار آن می توان به نوع تخت خواب شو نیز اشاره کرد که شخص می تواند با کمترین زحمت ممکن مبل خود را به یک تخت بزرگ و راحت تبدیل کند. کالا های ذکر شده در این سه دسته از رنگ بندی سفید، مشکی و سبز تیره بهره مند هستند که تمامی آنها را می توان در هر شرایطی استفاده نمود.

کاربرد مبل بادی

هر محصولی که در جهان امروز تولید می شود بدون داشتن کاربرد به هیچ وجه توجیهی برای خرید آن نیست. مبل های بادی نیز به همین شکل بوده و در این بخش قصد داریم تا توضیحات کاملی را در مورد کاربرد ان منتشر کنیم. مهم ترین کاربرد یک مبل بادی سبک بودن آن است، سبک بودن این حسن را به همراه دارد که می توانید آن را به سادگی جابجا کرده و در قسمت های مختلف منزل قرار دهید. نگران تکان های نا خواسته نیز نباشید چرا که اکثر مبل های بادی با ساختار پیچیده ای که دارند می توانند عمل مکش را انجام دهند که باعث ثابت ماندن انها حین استفاده می شود. کاربرد بعدی مبل بادی قابلیت حمل ان است. مبل بادی را به سادگی می توانید با خالی کردن باد آن در کیسه ای قرار داده و به هر محلی که نیاز دارید منتقل کنید. جای گیری کم نیز ویژگی بعدی مبل بادی به حساب می آید به این صورت که در حالتی که از آن استفاده نمی کنید می توانید با خالی کردن باد مبل، آن را در گوشه ای قرار دهید و در زمانی که نیاز دارید استفاده کنید. یک ویژگی جالب دیگر به عنوان مبل بادی روی آب است. مبل بادی روی آب مشخصه ای است که به وسیله هیچ محصولی در این ابعاد و این اندازه ممکن و میسر نیست.

تصویر کنید می خواهید به مسافرت بروید و منزلتان نیز فضای اندکی دارد، از این رو نگهداری ابزار های مسافرتی همراه خود برای مدت زمان طولانی مشکل خواهد بود، و ابزار های منزل خود را نیز نمی توانید به دلیل سنگینی و حجم زیاد حمل کنید. از این رو می توانید از مبل بادی استفاده کنید چرا که هم قابلیت استفاده در منزل را دارد و هم قابلیت استفاده در حین مسافرت، به علاوه در مقصد نیز می توانید با باد کردن آن یک ابزار راحتی فوق العاده داشته باشید. 

مزایا و معایب مبل بادی در مقایسه با مبل چوبی یا فلزی

مزیت های بسیاری برای یک مبل بادی در مقایسه با مبل چوبی یا فلزی وجود دارد، مهم ترین مزیت قیمت مبل بادی است، قیمت مبل های بادی به مراتب از مبل های چوبی یا فلزی کمتر می باشد، برای مثال در صورتی که برای یک مبل چوبی راحت می باست حدود یک میلیون تومان هزینه کنید اما با 200 هزار تومان می توانید راحت ترین مبل بادی موجود در بازار را خریداری کرده و استفاده کنید. در صورت صدمه دیدن بدنه نیز می توانید آن را به سادگی تعمیر کنید. مزیت بعدی وجود دو حالت باد شده و خالی از باد مبل های شرکت اینتکس و بست وی است، مبل های بادی در حالی که باد آنها خالی شده باشد می توانند در کوله پشتی قرار گیرند و مدل های کوچکتر آنها تا 10 عدد نیز قابل قرار گیری در کوله پشتی می باشند، پس از صرف زمان کوتاهی می توانید همه مبل ها را باد کرده و استفاده کنید. به علاوه با این ویژگی محصول شما کاملا پرتابل است و می توانید مبل بادی را به همراه یک پمپ باد دستی یا برقی همراه داشته باشید تا هر محلی که به آن نیاز داشتید استفاده کنید. مورد بعدی راحتی بیشتر مبل های بادی در مقایسه با مبل چوبی است، برخی از این محصول دارای شیب ملایمی هستند که می تواند راحت ترین حالت برای nap باشد و برای داشتن آن در محصولات سایر مبل های  عیر بادی می بایست هزینه جداگانه ای را پرداخت کنید. معایب این محصول شامل کیفیت و طول عمر کمتر آن می شود که البته قابل رفع می باشد. عیب بعدی که ممکن است برای شما پس از اولین استفاده نمایان شود حس متفاوت استفاده از یک مبل بادی در مقایسه با مبل های چوبی یا فلزی است که برای همه افراد کمی غریب است و تا عادت کردن به آن زمان نیاز خواهد داشت. 

روش نصب و راه اندازی مبل بادی

برای نصب مبل بادی در ابتدا باید فضای مناسبی را که قرار است در آن محل قرار گیرد بیابید. در ادامه نوبت به خارج کردن مبل از بسته بندی می رسد، مبل را از بسته بندی حارج کرده و در محلی مورد نظرتان پهن کنید. به دلیل اینکه بسته بندی با استفاده از چسب شیشه ای محافظت شده است، شما می بایست با یک شئ تیز چسب آن را از بین برده یا پاره کنید. به همین دلیل کاملا احتیاط کنید تا در هنگام باز کردن بسته بندی، بدنه مبل دچار صدمه نشود. مبل بادی ممکن است دارای یک، دو و یا حتی سه محفظه باد باشد، همواره سعی کنید اصلی ترین قسمت بدنه را باد کنید و سپس محفظه های بادی کوچکتر را باد کنید، برای این کار می توانید از پمپ باد دستی یا برقی استفاده کنید، پمپ های باد برقی برای استفاده در منزل به دلیل وابستگی به برق مناسب هستند اما پمپ های برقی فندکی نیز وجود دارند که با برق 12 ولتی اتومبیل کار می کنند. دریچه های تخلیه ممکن است به سه صورت باشد، دریچه کوچک، دریچه متوسط و دو دریچه متوسط و کوچک در یک مبل. در نوع اول باید از تبدیل کوچک پمپ بادی استفاده کنید و در نوع دوم از تبدیل متوسط اما در نوع سوم می باشد ابتدا توسط تبدیل متوسط پمپ باد دستی یا برقی محصول را باد کنید و در ادامه و از دیچه کوچک که از خروج هوا به بیرون جلوگیری میکند بدنه آن را تا حد ممکن باد کنید اما مراقب باشید که باد بیش از حد باعث پارگی لایه های داخلی می شود و تعمیر مبل را مشکل و در بسیاری موارد غیر ممکن می کند. در صورتی که تمامی این موارد را انجام دهید می توانید از مبل بادی استفاده کنید. 

روش نگهداری مبل بادی

برای نگه داری از مبل بادی لازم است تا به رعایت برخی نکات بپردازید، بدیهی است که در صورت رعایت کردن این موارد طول عمر محصولی که در دست دارید تا چند برابر افزایش خواهد یافت. 

باد کردن بیش از حد : یکی از دلایلی که ممکن است باعث از هم گسستگی لایه های داخلی و یا ترکیدن بدنه مبل شود. به همین دلیل در هنگام باد کردن مبل حتما به میزان آن توجه کنید و در نظر داشته باشید که بدنه بیش از حد سفت نشده باشد. پمپ های برقی با تغییر صدا هنگام باد شدن این هشدار را به کاربر می دهند که دیگر فضای باد داخلی پر شده و در صورت تمایل می بایست با پمپ باد دستی آن را باد کنید. 

پرش روی مبل : پریدن روی مبل و در اصل فشار به یک نقطه می تواند صدمات جبران نا پذیری به مبل های بادی وارد کند به این صورت که با فشار به درز های مبل و لایه های داخلی ممکن است پاره شده و در صورت امکان تعمیر نیز هزینه آن به صرفه نباشد. 

تمیز نبودن محل استفاده : در صورتی که محل استفاده از مبل تمیز نباشد ممکن است یک شئ تیز بسیار کوچک باعث صدمه دیدن بدنه مبل شود که بسیاری از مشتریان نیز در مورد آن اظهار نا آگاهی می کنند. 

قرار گرفتن مقابل نور مستقیم خورشید : قرار گرفتن مبل بادی در مقابل نور مستقیم خورشید و خیس شدن و خشک شدن های مکرر آن ممکن است باعث پوسیدگی آن شود. در صورت صدمه دیدن نیز نمی توان آن را تعمیر کرد. پس بهتر است در حین استفاده به این نکات توجه کافی داشته باشید. به علاوه چرب نگه داشتن بدنه می تواند از این پوسیدگی تا حد بسیاری جلوگیری کند.