معایب استخر پیش ساخته

شاید برای اولین بار است که اسم این استخر ها را می شنوید و یا اطلاعات مختصری از این محصولات دارید . همانطور که می دانید استخر ها یکی از بهترین تفریحات آبی می باشد که علاقه مندان زیادی را نیز دارد . همواره اغلب مردم که دارای ویلا و منازل بزرگ هستند به فکر این افتاده اند که در حیاط و زیر زمین خانه خود استخری را بسازند تا به راحتی بتوانند به تفریحات آبی خود برسند . یکی از استخر هایی که به مانند استخر های بتنی و سیمانی عمل می کنند و می توانند آب را در یک محل نگه دارند استخر های پیش ساخته می باشند .

این استخر ها دارای مزایای بسیار زیادی هستند ؛ اما معایبی نیز دارند که موضوع بحث این مطلب نیز می باشد . مزایا این استخر ها بسیار زیاد است که در این مقاله به تعدادی از آن ها پسنده می کنیم تا در ادامه معایب آن را به طور کامل شرح دهیم تا شما عزیزان با اطلاعات کافی از این محصولات ، به درستی اقدام به خرید استخر پیش ساخته خود کنید . 

این استخر ها در ابعاد مختلفی تولید شده اند که افراد می توانند بنا به نیاز خود یکی از آن ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند .استخر های پیش ساخته که اغلب دارای ابعاد بزرگی می باشند را می توان در زیر زمین آپارتمان ها ، حیاط ویلا ها و حتی روی بام های وسیع که دارای مساحت بزرگی می باشند راه اندازی کرد . راه اندازی این استخر ها کار هر کسی نیست و نیاز است که افراد مجرّبی که آموزش های لازم را دیده اند ، برای اینکار فرستاده شوند تا به بهترین شکل استخر را راه اندازی و آب بندی کنند . برخی بر این عقیده هستند که استخر های پیش ساخته نمی توانند به مانند استخر های بتنی و سیمانی عمل کنند ، اما باید بگوییم که این چنین نیست و می توان آن ها را هر چند بهتر نیز مورد استفاده قرار داد . استخر های پیش ساخته قابل حمل می باشند و به همین دلیل می توان در صورت نقل مکان و یا بنا به درخواست مشتری آن را باز کرده و در محل جدیدی نصب کرد . همین ویژگی یکی از مزیت های استخر های پیش ساخته به نسبت استخر های سیمانی و بتنی می باشد و اصلی ترین مزیتی که باعث شده مشتریان نگاه ویژه تری به این محصولات داشته باشند . همچنین شما می توانید با خرید استخر های پیش ساخته هزینه بسیار کمتری به نسبت استخر های سیمانی پرداخت کنید و به همین منظور می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید . استخر های پیش ساخته را می توان در بازه زمانی بسیار کم و با به کار گرفتن نصاب های ماهر ، در  عرض مدت زمان 2 ساعت راه اندازی کرد ، اما استخر های بتنی این چنین نمی باشد و مستلزم مرحله هایی برای ساخت است . به طور مختصر باید گفت که استخر های سیمانی ابتدا لازم است در ابعادی که می خواهید استخر را بسازید را در نظر بگیرید و سپس اقدام به حفاری کنید ، پس از آن لازم است تا دیواره ها را با سیمان یا بتن آب بندی کرده و کاشی هایی را به دیواره های آن بزنید . سپس لوله کشی های لازم را انجام دهید ، این روند و مصالح استفاده شده هزینه های گزافی را میطلبد اما استخر های پیش ساخته با هزینه بسیار کم می توانند راه اندازی شود . 

استخر پیش ساخته را می توان هم بر روی زمین و سطح صاف نصب کرد و هم با حفاری زمین آن را در داخل زمین قرار دهید تا مانند استخر های بتنی شود . پس میبینیم که استخر های پیش ساخته دارای مزیت های بسیاری می باشد که ما به شرح مقداری از این مزیت ها بسنده کردیم . اما نمی توان گفت که این استخر ها فقط دارای مزیت هستند ، بلکه معایبی نیز دارند که بر خی از آن ها را می توانید با رعابت نکاتی نادیده بگیرید . به هر حال ، در این مقاله به معایب استخر های پیش ساخته می پردازیم تا شما عزیزان با در نظر گرفتن این عیب ها بتوانید تصمیم خوبی بگیرید و استخر مد نظر و محبوب خود را انتخاب کنید .


معایب استخر پیش ساخته

همانطور که گفته شد استخر های پیش ساخته دارای مزایای بسیار زیادی هستند که موجب شده تا طرفداران بسیاری را پیدا کند ، اما این استخر ها معایبی نیز دارند که در ادامه آن ها را بازگو می کنیم تا شما عزیزان آن ها را بدانید . از این معایب می توان به بدنه آن ها اشاره کرد . بدنه این استخر ها ممکن است به مرور سوراخ شود و آسیب ببیند . عمری که استخر های پیش ساخته فریمی دارند در حدود 6 تا 7 سال می باشد که به نسبت استخر های بتنی کمتر است . لازمه اینکه طول عمر استخر های پیش ساخته افزایش یابد این است که باید از استخر درست استفاده کرد و عواملی که موجب می شود تا طول عمر استخر کاهش یابد را هرگز نبایستی انجام داد . یکی دیگر از معایب استخر های پیش ساخته می توان به شکننده بودن فریم و پایه های آن اشاره کرد ، به عنوان مثال اگر استخر را در سطح همواری قرار ندهید و زمین دارای شیب هرچند جزئی باشد ، موجب می شود تا بیشتر حجم آب به سمت شیب پایین تر ، رفته و فشار بیشتری را بر بدنه و پایه ها وارد کند . اگر به استخری که در چنین موقعیتی قرار دارد و دارای شیب می باشد رسیدگی نشود ممکن است باعث شکسته شدن پایه ها و آسیب دیدگی کل استخر شود . پس سعی کنید تا در هنگام نصب استخر ، این کار را به افراد کاردان بسپارید و رخود آن را نصب نکنید تا به مرور به حادثه منجر نشود . میبینیم که با رعایت نکات ایمنی می توانید از وقوع این حادثه جلوگیری کرده و از عیب ضعف پایه ها چشم پوشی کنید .


یکی دیگر از نقاط ضعف استخر های پیش ساخته می توان به نردبان ضعیف آن اشاره کرد ، نردبانی که در این استخر ها قرار دارد و به منظور راحتی در ورود و خروج افراد به داخل می باشد از قوای بدنی مطلوبی برخوردار نیست و نمی تواند وزن افرادی را که دارای وزن بالاتری هستند را تحمل کند و ممکن است پس از استفاده های متعدد آسیب ببیند . برای جلوگیری از این اتفاق شما می توانید از نردبان های مجزا استفاده کنید تا به راحتی با داخل استخر بروید و از وقوع حادثه جلوگیری کنید . استخر های پیش ساخته ای که با عنوان استخر های ایزی ست شناخته می شوند نیز دارای عیب هایی در لبه های بادی خود دارند ، بدین شکل که ممکن است با برخورد وسایل نوک تیز و برنده آسیب ببینند و باعث بروز مشکل در عملکرد استخر شوند .

همانطور که گفته شود استخر های پیش ساخته دارای این چنین عیب هایی هستند و معایب زیادی ندارند ، و همین عیب های کم را می توان با مراقبت و نگهداری درست ، نادیده گرفت . به همین منظور و با مزیت های بسیار زیاد این استخر ها به مانند ، هزینه بسیار کم تر ، قابل جابجایی در کمترین زمان ، و راه اندازی و جمع آوری در بازه زمانی بسیار کم اشاره کرد . حدود مقرون به صرفه بودن استخر های پیش ساخته به نسبت استخر های بتنی تقریبا یک پنجم می باشد و همین امر می تواند بسیار کمک حال باشد . در صورت عدم نیاز به استخر می توان استخر های پیش ساخته را به راحتی باز کرده و محل اشغال شده را دوباره احیا کنید . 

فروشگاه intex که یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش استخر پیش ساخته  محسوب می شود و یکی از مراکز تخصصی و معتبر در ایران است  ، این فروشگاه انواع مختلف و متنوعی از استخر های پیش ساخته را در دسترس قرار داده است تا مشتریان عزیز با اطمینان کامل بتوانند از نمایندگی اینتکس محصول مد نظر خود را با گارانتی معتبر خریداری کنند و با ارسال محصول  توسط نصاب ، استخر را درب منزل تحویل بگیرید ، تا بعد از آن نصاب در کمترین زمان استخر را راه اندازی کرده و تحویل شما دهد . مطمعنا از خرید این محصولات و عملکرد آن ها راضی خواهید بود . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با برقراری تماس با کارشناسان گفتگو کرده و اطلاعات کافی را کسب کنید .


معایب استخر پیش ساخته و مزایای استخر های پیش ساخته پرتابل

معایب استخر های پیش ساخته میتواند شامل سوراخ شدن بدنه استخر اینتکس باشد و همچنین طول عمر استخر های فریمی پیش ساخته میباشد که حدودا بین ۶ تا ۷ سال عمر مفید استخر های پیش ساخته هستند که در صورت درست استفاده کردن از استخر این امر اتفاق خواهد افتاد . از دیگر معایب استخر پیش ساخته میتوان به شکننده بودن پایه ها های آن اشاره کرد که ممکن است بر اثر شیب زیاد زمین فشار آب داخل استخر به یک سمت هدایت شده و باعث شکستگی پایه های ان شود این موارد از عیوب استخر های تولید اینتکس میباشد که در این مقاله توضیحات داده شد . از دیگر نقاط ضعف استخر پیش ساخته میتوان به مقاومت نردبان آن در برابر وزن زیاد اشاره کرد و این نکته برای کسانی که وزن های سنگین دارند متاسفانه مناسب نیست بهتر است از مدل های دیگری از نردبان های اماده به غیر از اینتکس استفاده شود. در برخی از استخر های پیش ساخته که نام ایزی ست را یدک میکشند معایب بیشتری را میتوان مشاهده کرد از جمله آن میتوان به هوای لبه استخر اشاره کرد که ممکن است با کمترین ضربه و برخورد اشیاء نوک تیز سوراخ شود . 

 

استخر پیش ساخته معایبی از این قبیل دارند که اگر بخواهیم آنها را نادیده بگیریم در جمع بهترین گزینه برای استفاده های مقطعی میباشد که هم در هزینه صرفه جویی شده و هم در زمان و همچنین در اشغال شدن فضای ویلا و اطراف محل سکونت . در بخش ابتدایی مقاله اقدام به توضیحات تیتر بار در مورد معایب استخرهای پیش ساخته کردیم که شاید به صورت کاملا بد بینانه به آن ها نگاه داشتیم . در این بخش می خواهیم اقدام به تشریح موضوع نماییم و بیشتر در مورد گزینه های ذکر شده در بالا صحبت کنیم . در بخش اول معایب استخرهای پیش ساخته ذکر شد که بدنه آسیب پذیری دارند ؛ ابتدا باید بدانید که بدنه استخرهای پیش ساخته دارای ساختار برزنتی دو و سه لایه به همراه رویه ای از الیاف شمعی می باشند که آسیب پذیری آن ها در حالت عادی بسیار ناممکن است . آسیب پذیری این محصولات توسط اجسام تیز و همچنین حرارت بسیار بالا اتفاق می افتد که این امر نه تنها به استخرهای پیش ساخته بلکه به سایر لوازم نیز می توان آسیب برساند . اگر خواهان استفاده از استخرهای پیش ساخته در باغ ها و ویلا ها و یا محیط های خانگی هستید باید توجه داشته باشید که این محصولات در محیط هایی قرار بگیرند که عاری از محصولات تیز باشند . پس اگر بخواهیم به صورت واقع بینانه به این موضوع نگاهی داشته باشیم باید درک کنیم که استخرهای پیش ساخته آسیب های احتمالی خود را در صورت عدم نگهداری درست از جانب ما می بینند که با رعایت نکات ساده می توانید با خیالی راحت از این محصولات استفاده کنید . شایان ذکر است که نمایندگی تهران اینتکس به عنوان فروشگاه مرکزی استخر پیش ساخته در ایران بر روی محصولات خود ضمانت یک ساله و خدمات پس از فروش حرفه ای پنج ساله را قرار داده است که خیال شما را از این بابت به طور کلی راحت می کند . اما در بحث شکننده بودن پایه های استخرهای پیش ساخته باید بدانید که پایه های نگهدارنده استخر پیش ساخته از ساختار داخلی آهنی مقاوم به همراه روکش آلومینیومی ضد زنگ ساخته شده اند که استحکام بسیار بالایی را فراهم می آورند . 

 

اگر استخرهای پیش ساخته به صورت درست و اوصولی نصب شوند امکان شکستن پایه های آن ها بسیار غیرممکن می شود . برخی از خریداران خودشان اقدام به نصب استخرهای پیش ساخته می کنند و با توجه به عدم تجربه و مهارت کافی ، اتفاق های ناگواری برای آن ها می افتد . توصیه می شود که در صورت خرید استخرپیش ساخته از نمایندگی تهران اینتکس از خدمات نصب و راه اندازی محصولات در سراسر کشور بهره مند شوید و با خیالی راحت از ضمانت و گارانتی محصولات بهره مند شوید . نردبان های استخرهای پیش ساخته نیز ساختاری همچون پایه های نگهدارنده دارند و آهن و آلومینیوم استفاده شده درون آن ها به راحتی می تواند وزن افراد تا صد و بیست کیلو گرم را در حالت استاندارد تحمل نماید . فقط باید توجه داشته باشید که نردبان در سطحی صاف قرار بگیرد و به لبه های استخر متصل باشد تا بهترین عملکرد را از آن مشاهده نمایید . علاوه بر استخرهای پیش ساخته یه دسته دیگر مابین استخرهای پیش ساخته و استخرهای بادی وجود دارند که به نام استخرهای ایزی ست مشهور هستند .

این استخرها در بخش بالایی خود دارای محفظه بادشونده می باشد و نود درصد مابقی بدنه از برزنت دو لایه تشکیل شده است . اکثر این استخرهای ایزی ست به صورت گرد می باشند و در صورت برخورد اجسام تیز می توانند آسیب پذیری بالایی داشته باشند . استخرهای پیش ساخته اغلب در محیط های خانگی مورد استفاده قرار می گیرند و مناسب برای استفاده در باغ ها نمی باشند و بهتر است در محیط های بزرگ باغ و ویلا از استخرهای پیش ساخته برزنتی با پایه های آلومینیومی استفاده نمایید . باید توجه داشته باشید که در صورت بروز هر گونه مشکل در بدنه استخرهای پیش ساخته ایزی ست می توانید از برچسب تعمییرات استفاده نمایید و به راحتی بدون داشتن دانش و مهارت قبلی اقدام به ترمیم بخش آسیب دیده نمایید ؛ برچسب تعمییرات در اکثر فروشگاه های اینتکس به صورت جداگانه قابل تهیه می باشند و قیمت بالایی ندارند . اما از مزایای استخر پیش ساخته میتوان فاکتور های بسیار زیادی را عنوان کرد : استخر های پیش ساخته قابل جابجایی هستند و به راحتی در کمترین زمان ممکن میتوان آنها را باز و بسته و راه اندازی کرد قیمت استخرهای پیش ساخته بسیار به صرفه و ارزان است و در مقایسه با همنوع خود که استخر بتنی باشد حدودا یک پنجم قیمت می باشد .

 

از طرفی این مدل استخر های پیش ساخته مزیت های بسیار زیادی دارند که میتوان از جمله آنها به سهولت در نصب آن اشاره کرد فضایی که برای استخر در نظر گرفته اید را از دست نخواهید داد و در صورت نیاز با کمترین زمان می توانید آن را جمع آوری کرده و فضای اشغال شده را دوباره احیا کنید. سرعت در راه اندازی لوازم و ملحقات بهداشتی و گرمایشی استخر پیش ساخته و پمپ های تصفیه اب هم یکی دیگر از محاسن اینگونه استخر ها میباشند . اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به مزایای استخرهای پیش ساخته داشته باشیم باید بگوییم که هزینه راه اندازی استخرهای پیش ساخته اصلا قابل مقایسه با استخرهای سنتی قدیمی نیست و استخرهای پیش ساخته هزینه بسیار پایین تری را شامل می شوند . استخرهای پیش ساخته در ابعاد بسیار متنوع در بازارهای جهانی عرضه می شوند و از این رو محدودیتی در این رابطه نخواهید داشت و با توجه به فضایی که در اختیار دارید به راحتی می توانید اقدام به انتخاب محصول مورد نظر کنید . 

 

وزن کلی استخرهای پیش ساخته با توجه به ابعادی که دارند متفاوت می باشد اما جا به جایی آن ها بسیار ساده می باشد . وزن تقریبی استخرهای پیش ساخته به طور متوسط هفتاد الی صد و پنجاه کیلوگرم می باشند که نشان از سبک بودن آن ها دارد و ضمن اینکه بسته بندی این محصولات به صورت کاملا جمع و جور تعبیه شده است و به راحتی توسط انواع ماشین های سواری قابل حمل می باشند . اگر خواهان استفاده از استخرهای پیش ساخته در باغ و ویلای خود هستید که دارای پوشش گیاهی می باشد باید بگوییم که در هنگام جمع آوری استخر می توانید از آب داخلی استخر در جهت آبیاری درختان استفاده نمایید . بدین منظور در بخش پایین استخرهای پیش ساخته دریچه هایی تعبیه شده است که قابلیت اتصال شیلنگ را نیز دارد و به راحتی آب داخلی استخر را در جهت مصارف آبیاری می توانید استفاده نمایید . 

نصب و راه اندازی استخرهای پیش ساخته در مدت زمان بسیار کوتاهی امکان پذیر است ( مدت زمان تقریبی 1 الی 3 ساعت بسته به ابعاد استخر ) . از این رو استخرهای پیش ساخته را به راحتی می توانید در فضای خانگی و باغ و یا ویلا احداث و با تغییر فصل و یا عدم نیاز به آن ها جمع آوری کرده و فضای ایجاد شده را بازیابی کنید . یکی از مهمترین مزیت های استخرهای پیش ساخته همین موضوع ذکر شده می باشد که از این رو می توانید از آن ها در محیط هایی که فضای کمی برای تفریحات آبی دارید استفاده نمایید . برای نصب استخرهای پیش ساخته با توجه به تجربه چندین ساله ای که در این زمینه داریم بهتر است بار اول از تکنسین های کاربلد کمک بگیرید و سپس از دفعات بعدی و با بدست آورند قلق کار خودتان می توانید اقدام به نصب و راه اندازی محصول نمایید . زیرا در دفعات اول علاوه بر نصب استخرهای پیش ساخته نصب لوازم جانبی از جمله پمپ تصفیه آب نیز بسیار مهم می باشد .