وان های بادی از سری محصولات بسیار پر کاربرد و پر طرفدار است که از آن برای استحمام کردن استفاده می شود . این محصولات از آنجا که از نامشان مشخص است دارای بدنه بادی می باشند و از طریق باد شدن حالت گرفته و راه اندازی می شود . این محصولات بسیار عالی و دوست داشتنی در ابعاد متفاوتی تولید شده اند که هر کسی می تواند بنا به سلیقه و نیاز خود و همچنین ابعاد و مساحت حمام خود یکی اقدام به خرید وان بادی مد نظرش کند . همچنین طراحی و آرگونومی ساخت وان های بادی تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند که می توانید قبل از خرید در رابطه با وان بادی خود تحقیق کنید و بهترین وان بادی را خریداری کنید . شرکت های تولید کننده بزرگی در زمینه تولید و فروش وان بادی فعالیت می کنند که می توان به سه شرکت اینتکس ، بست وی و اینتایم اشاره کرد ، همچنین شرکت های دیگری نیز مانند کلمن و جیلونگ نیز اقدام به تولید وان های بادی می کنند ، اما پس از این شرکت ها ، تولیدی ها و کمپانی های دیگری نیز در زمینه ساخت و تولید وان بادی فعالیت می کنند که نام آشنا نیستند و کیفیت محصولات آن ها به مراتب پایین تر از برند های نام برده می باشد . به همین دلیل نیز پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید وان بادی دارید ، محصولات تولید شده توسط برند های نام برده و مطرح مانند اینتایم ، بست وی و اینتکس خریداری کنید چرا که کیفیت آن ها بسیار بالا تر از سایر تولیدی ها می باشد .

 

 

در مقالات دیگر مرتبط با وان های بادی در رابطه با مزایا وان بادی مطالبی آورده شده است که می توانید آن ها را مطالعه کنید . این مدل از محصولات بادی دارای ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی هستند به همین دلیل نیز به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته اند ، اما با این وجود معایبی را نیز به همراه دارند که شاید دوست داشته باشید آن ها را بدانید . هدف فروشگاه اینتکس از ارائه این مقاله ، آشنایی کامل تر شما با وان های بادی می باشد تا با معایب این محصولات نیز آشنا شوید و راهکار ها و توصیه های لازم را در جهت جلوگیری از آسیب دیدگی این محصولات و بهترین نوع نگهداری و مراقبت وان های بادی را بدانید . هر محصولی اعم از بادی و غیر بادی معایب و مزایایی را دارند که هر خریدار بایستی قبل از خرید محصول به آن ها توجه داشته باشد تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد و محصول خود را خریداری کند ، پس اگر قصد خرید وان بادی را دارید توصیه می کنیم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با معایب وان بادی آشنا شوید و بتوانید به درستی خرید خود را انجام دهید .

معایب وان بادی

وان های بادی برخلاف مزایای بسیاری که دارند از معایب کمی نیز برخوردار هستند ، یکی از معایب بزرگ این محصولات همان جنس بدنه و خاصیت بادی وان ها می باشد ، هر چند که کیفیت بسیاری از وان های بادی که توسط شرکت های مطرح تولید می شود بسیار بالاست و مزایای بسیاری چون مقاومت در برابر فشار آب ، دماهای مختلف آب و هوا ، مقاومت در برابر رطوبت ، طول عمر بالا ، انعطاف پذیری بالا ، قدرت کشسانی و لاستیکی بالا و ... را دارند اما در برابر اجسام تیز بسیار آسیب پذیر هستند ، به همین دلیل نیز تنها عیب و بزرگ ترین عیب وان های بادی را جنس بدنه آن ها می دانند . در صورت آسیب دیدن و سوراخ شدن وان بادی ، تمام محصول دچار مشکل می شود و عملا دیگر نمی توان از محصول استفاده کرد ، چرا که باد کل محصول خارج شده و وان نمی تواند آب را به راحتی در درون خود به صورت راکد نگه دارد . همچنین بدنه وان های بادی در مقابله با وسایل گرمایشی ، داغ و پر حرارت نیز می تواند آسیب پذیر باشد ، که این نوع حادثه یعنی آتش گرفتن و ذوب شدن بدنه وان های بادی دیگر قابل تعمیر نبوده و محصول شما دیگر بلا استفاده خواهد ماند . پس میبینیم که بدنه این محصولات از بزرگ ترین معایب وان های بادی می باشند .

 

 

در یک نگاه کلی میبینیم که وان های بادی معایب دیگری به غیر از بادی بودن و آسیب پذیری بدنه ندارند و چه بسا مزایای آن ها بسیار بیشتر از معایبشان است . اما با این حال وان های بادی قابل تعمیر بوده و در صورت بروز پارگی نیز می توانید به راحتی آن ها را تعمیر کنید . برای این موضوع شرکت های تولید کننده وان های بادی ، برچسب های تعمیراتی را نیز تولید کرده اند که از جنس خود وان بادی بوده و به صورت لیبل یا برچسب بر روی قسمت آسیب دیده قرار می گیرد و می تواند به خوبی آن را ترمیم کند . این برچسب های تعمیری که با عنوان بسته تعمیرات نیز به صورت جداگانه به فروش می رسند را نیز می توانید به تعداد بیشتری خریداری کنید و در صورت نیاز از آن ها بهره مند شوید . نحوه استفاده از این برچسب ها نیز متفاوت است ، برخی از این برچسب ها دارای یک لایه از جنس pvc هستند که آغشته به چسب می باشد و شما صرفا با جدا کردن آن از لایه محافظ برچسب ، اقدام به رفع آسیب دیدگی می کنید ، اما برخی از مدل های دیگر این برچسب ها که توسط فروشگاه اینتکس نیز به فروش می رسد و از برچسب های قبلی دارای دوام بیشتری هستند ، برچسب هایی هستند که به صورت جداگانه چسب را به لیبل زده و  بر روی محل آسیب دیده وان بادی  قرار می دهید و آن را ترمیم می کنید .


 

تعمیر وان بادی

نحوه صحیح تعمیرات وان های بادی در مقالات مشابه موجود در وبسایت فروشگاه اینترنتی اینتکس قرار گرفته است که می توانید با مراجعه به آن ها به بهترین شکل وان بادی خود را تعمیر کنید . اما با این حال در این قسمت روند تعمیر وان بادی را به صورت مختصر و مفید به شما عزیزان شرح می دهیم . در ابتدا محل آسیب دیده وان بادی خود را که سوراخ شده است ، توسط کف صابون و یا قرار دادن در زیر آب پیدا کنید ، روی آن را علامت زده و وان بادی را به خوبی شسته و آن را خشک کنید ، پس از اینکار برچسب تعمیرات خود را باز کرده و به اندازه یک سکه و به صورت دایره ای قسمتی از برچسب را برش دهید ( در صورت بزرگ بودن سوراخ می توانید برچسب را در ابعاد بزرگ تری برش دهید ) ، پس از آن لیبل را آغشته به چسب کنید ، میزان چسبی که به لیبل زده می شود بایستی به اندازه باشد و اگر مقدار آن کم باشد به خوبی نمی تواند محل آسیب دیدگی را پوشش دهد و با برخورد آب ممکن است جدا شود ، همچنین اگر مقدار چسب بیشتر باشد ممکن است به خوبی بر روی بدنه سوار نشود و در هنگام قرار دادن ، چسب به کناره ها مالیده شده و در طول زمان و با برخورد و ساییده شدن کنده شود . پس از قرار دادن برچسب بر روی بدنه و محل آسیب دیده وزنه ای را بر روی آن قرار دهید و در همان حالت در مدت زمان 24 ساعت قرار دهید تا برچسب به بهترین شکل پرس شود .

توصیه

 اما برای کاهش درصد آسیب دیدگی وان های بادی توصیه می شود تا در نگهداری آن ها کوشا باشید تا طول عمر این محصولات بادی افزایش یابد . به عنوان مثال اگر می خواهید وان بادی خود را در بیرون از خانه مانند حیاط خلوت ، بالای پشت بام و حتی در داخل حمام استفاده کنید از یک زیر انداز استفاده کرده و وان را بر روی آن راه اندازی کنید تا امکان آسیب دیدگی محصول از سمت کف آن به مراتب کاهش یابد . همچنین هیچگاه وسایل داغ و پر حرارت ، ابزار و اشیاء تیز و امثال آن ها را به بدنه وان بادی نزدیک نکنید . پس از هر بار استفاده به خوبی وان بادی خود را شسته و آن را خشک کنید . فروشگاه اینتکس انواع این وان های بادی را در دسته بندی وان بادی حمام خود دارد که شما عزیزان می توانید آن ها را خریداری کنید ، تمامی محصولات موجود در این فروشگاه تولید شده توسط برند های معتبر می باشند و دارای کیفیت بالایی هستند ، همچنین این فروشگاه تمامی محصولات خود را با گارانتی تعمیر به فروش می رساند که می توانید از آن ها بهره مند شوید .