راه اندازی ، نصب و نحوه جمع کردن استخر پیش ساخته یکی از چالش هایی است که شاید برخی از مشتریان و خریداران استخر های پیش ساخته بر بخورند . لازم به ذکر است که راه اندازی و نصب استخر های پیش ساخته شاید کمی دشوار باشد به همین دلیل اغلب فروشگاه هایی که اقدام به فروش استخر پیش ساخته می کنند روند ارسال ، نصب ، راه اندازی و حتی نحوه جمع کردن استخر پیش ساخته خریداری شده را می تواند بنا به درخواست خود مشتری از صفر تا صد بر عهده بگیرد . فروشگاه اینترنتی اینتکس که از بزرگترین فروشگاه های کشور عزیزمان است ، به عنوان اولین و بزرگ ترین فروشگاه استخر پیش ساخته شناخته می شود که می تواند بهترین راهنما برای راه اندازی و جمع آوری استخر پیش ساخته شما عزیزان باشد .

در کنار استخر های پیش ساخته ویدیو های آموزشی و نیز دفترچه راهنمایی قرار گرفته شده است که خریداران می توانند با مراجعه به آن استخر پیش ساخته خود را بنا به نوع و ابعاد خریداری شده راه اندازی کنند ، اما شاید برای اولین بار دشوار باشد که یک فرد کم تجربه یا بی تجربه بتواند استخر پیش ساخته خود را به سرعت و بدون مشکل راه اندازی کند یا بتواند استخر پیش ساخته خود را جمع آوری کند ، در مطالب دیگر مرتبط با استخر پیش ساخته نحوه راه اندازی و نصب انواع استخر های پیش ساخته در طرح ها و ابعاد مختلف و برند های متفاوت مانند اینتکس و بست وی بیان شده است که می توانید آن ها را مطالعه کنید اما در این مطلب قصد داریم نحوه جمع آوری استخر پیش ساخته را به شما عزیزان بگوییم ، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید .

همانطور که مشخص است جمع آوری استخر های پیش ساخته دقیقا برعکس روند نصب و راه اندازی آن می باشد به همین دلیل اگر خودتان استخر پیش ساخته را راه اندازی کرده باشید و یا در زمان نصب مراحل را نظارت کردید می توانید با توجه به کسب تجربه ای هر چند اندک استخر پیش ساخته خود را جمع آوری کنید ، اما در این مقاله می توانید با کسب تجربه و بدون آشنایی قبلی استخر پیش ساخته خود را حتی بدون مشاهده روند نصب کردن ، جمع آوری کنید .

نحوه جمع کردن استخر پیش ساخته

بدون شک اولین اقدامی که بایستی برای جمع آوری یک استخر پیش ساخته انجام داد تخلیه آب استخر می باشد . برای تخلیه این محصولات به دلیل ابعاد و ظرفیت بسیار بزرگی که دارند دریچه هایی طراحی شده است که با باز کردن آن می توانید عملیات تخلیه را انجام دهید ، در صورت پر بودن استخر اگر پایه های استخر را جدا کنید ممکن است استخر شما بر اثر وارد شدن فشار به پایه های دیگر آسیب های جدی ببیند ، همچنین در صورت آسیب ندیدن نیز ممکن است حجم بسیار بالای آب ذخیره شده در داخل استخر به سرعت خارج شده و باعث آب گرفتی و در مواقع پر شدن حیاط و … و راه یافتن آب به داخل خانه شود ( این مشکل در برخی مواقع ممکن است اتفاق بیوفتد که بایستی به دقت و با صبر و حوصله آب استخر را تخلیه کنید ) .

عموما نبود لوله و یا راهی برای خروج هر چه سریع تر آب می تواد باعث بروز چنین مشکلاتی شود ، پس اجازه دهید که آب استخر به صورت عادی از طریق دریچه خروجی آب خارج شود . شما می توانید حتی با اتصال یک شلنگ دریچه را به لوله فاضلاب وصل کرده و از آن طریق آب استخر را بدون هیچ دردسری به خارج از خانه هدایت کنید . گاهی دریچه های آب قرار گرفته بر روی بدنه استخر ها بالا تر از کف استخر قرار دارند که در این صورت نیاز نیست که استخر را به صورت کامل تخلیه کنید ( برخی از افراد با استفاده از لگن ها و تشت ها اقدام به تخلیه باقی مانده آب در کف استخر می کنند که نیازی به انجام این کار نیست ) .

بعد از تخلیه آب استخر لازم است تا اتصالات استخر را از بدنه استخر جدا کنید از مهم ترین اتصالات که بایستی پس از تخلیه استخر باز شوند لوله هایی از قبیل لوله تخلیه و نیز لوله یا شلنگ های ورودی آب جدا شوند ، همچنین بایستی پمپ تصفیه آب را نیز از استخر باز کنید ، پمپ های تصفیه نیز بسته به نوع خود به بدنه استخر متصل می شوند که به راحتی می توان آن ها را باز کرد . روش نگهداری و جمع آوری پمپ تصفیه آب نیز بسیار ساده است ، و فقط می بایست لوله ها را از قسمت دستگاه و پمپ جدا کنید ، لازم به ذکر است که ممکن است در داخل پمپ تصفیه آبی باقی مانده باشد که بهتر است قبل از بسته بندی مخزن پمپ را باز کرده و فیلتر و داخل مخزن را خالی کرده و آن را خشک کنید .

پس از مرحله تخلیه آب و باز کردن پمپ تصفیه آب ابتدا به میله ها و ستون هایی می رویم که به صورت L در چهار گوشه استخر و در کنج آن قرار گرفته اند ، اولین میله و ستونی که بایستی باز شود این قسمت است ، ابتدا اولین میله L مانند را باز کرده و ستون های متصل به آن را خارجی کنید ، پس از آن پایه های یک استخر را از همان ضلع شروع کرده و به نوبت باز کنید تا به زاویه و گوشه دیگر استخر برسید ، در این قسمت نیز میله L مانند را باز کرده و پس از آن ضلع مجاور را به مانند ضلع اول باز کنید .

سپس گوشه های دیگر و پایه های متصل در دیگر قسمت های استخر را باز کنید . پس از آن لوله ها یا همان ستون های افقی که داخل بدنه قرار گرفته اند را از داخل بدنه خارج کنی تا بدین صورت تمامی ستون ها و پایه ها از بدنه جدا شوند . لازم به ذکر است که استخر های پیش ساخته دایره ای دارای گوشه نبوده و می بایست از یک سمت شروع به باز کردن پایه ها و یتون ها کرد که هیچ تفاوتی با استخر های پیش ساخته مستطیلی ندارد .

پس از جدا کردن تمامی قسمت های فلزی مانند پایه ها ، ستون های افقی و عمودی می توانید آن ها را در معرض نور خورشید و در فضای باز قرار دهید تا خشک شوند . و در آخر نوبت می رسد به جمع کردن بدنه استخر ، اگر آبی در کف استخر نیز باقی مانده باشد در این مرحله خالی شده و تنها کاری که بایستی انجام داد این است که بدنه استخر را که اغلب از جنس برزنت و پی وی سی است خشک کنید . برای خشک کردن بهتر است که پس از تخلیه آب با استفاده از طی و یا دستمال بزرگ خشک نم استخر را بگیرید ، همچنین پس از گرفتن نم با استفاده از پارچه و یا طی می توانید بدنه را به صورت کاملا باز شده در فضای باز و در معرض جریان هوا و همچنین نور خوشید قرار دهید تا بدنه کاملا خشک شود .

پودر هایی به مانند پودر بچه می تواند بهترین گزینه برای مراقبت از بدنه استخر در طول بسته بندی باشد چرا که می تواند رطوبت را به خود جذب کند و عمر بدنه را حتی در صورت بسته بندی نیز افزایش دهد ، پس از خشک شدن بدنه آن را به طور کامل پهن کرده و به صورت متقارن تا کنید تا به ابعاد کوچک تر جمع شود ، پس از هر تا کردن بهتر است که از پودر در بین لایه ها استفاده شود . پس از جمع آوری کامل می توانید بدنه و پایه ها را در داخل بسته و یا باکس استخر قرار دهید و محصول را به انباری منتقل کنید . به همین سادگی می توانید بهترین نحوه جمع کردن استخر پیش ساخته را بدون کمک داشته باشید .