استخر ها بستر های آبی هستند که برای بسیاری از مصارف استفاده می شوند ، وجود استخر ها می تواند در بسیاری از امورات کشاورزی همچون آبیاری مزارع و باغ ها مورد استفاده قرار گیرد ، همچنین برای پرورش ماهی و میگو نیز از استخر ها استفاده می شود چرا که با استفاده از استخر می توان به آب داخل آن کنترل داشت ، در کنار این مصارف استفاده از استخر ها جنبه تفریحی نیز پیدا کرده است و بسیاری از افراد با احداث و یا استفاده از استخر های آماده خانگی از این بستر ها برای تفریح استفاده می کنند . در این مطلب قصد داریم تا همه چیز در رابطه با استخر پیش ساخته یا همان استخر های آماده را به شما عزیزان بگوییم .

استخر های بتنی یا سیمانی یکی از قدیمی ترین نوع استخر ها می باشد که اغلب با حفاری زمین و بتن ریزی کف آن اقدام به احداث استخر ها می کنند ، این استخر ها به مرور و در طول زمان اشکال زیبا تر و مدرن تری نیز به خود گرفت که موجب شد بسیاری از افراد حتی این استخر ها در داخل ویلا و حتی آپارتمان های خود احداث کنند ، اما یکی از بزرگ ترین دلایلی که بسیاری از افراد از احداث این استخر ها صرف نظر می کنند هزینه های بالای ساخت آن هاست .

از آن جا که ساخت استخر های بتنی و سیمانی نیاز زیادی به مصالح و همچنین به کار گیری پیمانکار و قرار داد با کارگران و خرید لوازم جانبی استخر می تواند هزینه های زیادی را در بر گیرد به همین دلیل افراد از ساخت این نوع از استخر ها خودداری می کنند . اما در این میان استخر های آماده شرکتی که با نام های دیگری چون استخر پیش ساخته تولید می شوند که می تواند جایگزین بسیار عالی برای دیگر استخر ها شود . در این مطلب همه چیز در رابطه با استخر پیش ساخته را خواهیم گفت تا کسانی که قصد خرید استخر پیش ساخته را دارند و یا اطلاعاتی از این محصولات ندارند بتوانند با کسب اطلاعات بیشتر خرید خود را انجام دهد .

همه چیز در رابطه با استخر پیش ساخته

استخر های پیش ساخته همانطور که از نام آن ها پیداست ، استخر هایی هستند که از قبل توسط شرکت های سازنده تولید شده و تنها می بایست آن ها را راه اندازی و نصب کرد ، به همین جهت می توان گفت که بسیار سریع تر می توان صاحب یک استخر شخصی شد . این استخر ها دارای سازه ای بسیار مقاوم هستند و می توانند به خوبی با استخر های بتنی قابل قیاس باشند .

جنس ، سایز و انواع استخر پیش ساخته

سازه استخر های پیش ساخته اغلب فلزی است به همین دلیل مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر فشار و وزن آب دارند ، این استخر ها در ابعاد بسیار متنوعی تولید شده اند به همین دلیل دست خریدار در انتخاب سایز استخر پیش ساخته باز است ، این نوع از محصولات اغلب به صورت گرد و یا مستطیلی طراحی شده اند که می توانید هر دو نوع آن را در ابعاد مغییر خریداری کنید . استخر های پیش ساخته گرد در قطر های ۲ متر الی ۶ متر ساخته شده اند که می توانید به دلخواه آنها را از بازار های فروش خریداری کنید .

همچنین نمونه های مستطیلی استخر های پیش ساخته اغلب از طول ۲ متر تا بیش از ۱۰ متر برخوردار هستند که بزرگترین نمونه استخر های پیش ساخته نیز استخر های پیش ساخته فریمی مستطیلی با طول ۱۰ متر و عرض هایی در حدود ۴ متر می باشند ، همچنین ارتفاع این استخر ها نیز متغییر است و بیشترین ارتفاع آن ها به ۱۴۰ سانتی متر می رسد ، این ارتفاع کاملا استاندارد بوده و می تواند بسیار ایمن باشد .

همانطور که اشاره شد استخر های پیش ساخته فریمی دارای سازه ای فلزی هستند به همین دلیل استحکام بالایی دارند ، شرکت های بزرگی که اقدام به تولید استخر های پیش ساخته می کنند شرکت های اینتکس و بست وی می باشند که هر دو آن ها تحت لیسانس آمریکا می باشند ، این دو برند که رقیب های یکدیگر نیز هستند بهترین و استاندارد ترین استخر های پیش ساخته را تولید و در سطح جهان توزیع کرده اند که می توانید آن ها را در ایران و توسط نمایندگی تهران اینتکس خریداری کنید .

این شرکت ها برای تولید سازه استخر های پیش ساخته فریمی خود از فلز آلومینیوم استفاده کرده است ، آلومینیوم یکی از سبک ترین فلز هایی می باشد که استحکام بسیار بالایی در برابر ضربه ، فشار و همچنین تغییرات آب و هوایی و رطوبت دارد به همین دلیل اینتکس و بست وی نیز با استفاده از آن ها میله و پایه های بسیار مستحکمی را برای استخر های پیش ساخته ایجاد کردند تا علاوه بر افزایش کیفیت محصول ، وزن آن را به صورت چشمگیر کاهش دهند تا جابجایی آنها نیز ساده تر باشد .


تمامی استخر های پیش ساخته کاملا پرتابل و قابل حمل هستند به همین جهت نیز آن ها در دسته بندی محصولات پرتابل قرار می دهند ، این ویژگی در استخر ها بسیار پر اهمیت است چرا که فرد در هر لحظه که نیاز باشد می تواند اقدام به تغییر مکان استخر کند ، این ویژگی هیچگاه در استخر های بتنی وجود ندارد ، پرتابل بودن این استخر ها همچنین برای کسانی که قصد ایجاد بستر برای پرورش ماهی هستند نیز بسیار مناسب است چرا که علاوه بر هزینه کمتری که فرد متقبل می شود می تواند استخر های خود را هر آنگونه که نیاز است راه اندازی کند و یا آن ها را جابجا کنید .

در این میان نوع دیگری از استخر های پیش ساخته با نام استخر های ایزی ست نیز طراحی شده اند که ابعادی نسبتا کوچک تر دارند و راه اندازی آن ها بسیار ساده تر است ، این نوع از استخر ها بدون فریم بوده و تنها دارای لبه های بادی می باشند که با باد کردن لبه ها می توان اقدام به پر کردن استخر کرد ، استخر های ایزی ست نیز ظرفیت بالایی دارند به همین دلیل در کنار آنها پمپ های تصفیه آب قرار دارد .

لوازم جانبی استخر های پیش ساخته

پمپ های تصفیه آب از نمونه تجهیزات و لوازم جانبی همراه استخر های پیش ساخته می باشد که می توان با استفاده از آن ها بدون هدر رفتن آب و یا صرف هزینه و زمان در جهت تعویض آب ، به بهترین شکل آب موجود در استخر را تصفیه کرده و به آب تمیز تبدیل کرد . وجود پمپ های تصفیه نه تنها در استخر های پیش ساخته بلکه برای تمامی استخر های بتنی بزرگ لازم و ضروری است چرا که راکد ماندن آب در یک محل و استفاده از آن برای شنا و یا دیگر امورات می تواند موجب کثیف شدن و کدر شدن آب شود .

پمپ های تصفیه آبی که در کنار استخر های پیش ساخته قرار گرفته اند متناسب با حجم همان استخر می باشند به همین دلیل ممکن است بر اساس نوع و ابعاد استخر پیش ساخته ، نوع پمپ تصفیه آب آن نیز تغییر کند . شرکت های اینتکس و بست وی اغلب پمپ های تصفیه آب خود را به صورت فیلتری تولید کرده که در این میان می توان به پمپ های تصفیه آب شنی و کاغذی ، نمکی و … اشاره کرد .

در کنار این پمپ ها شرکت های تولید کننده استخر های پیش ساخته لوازمی چون زیر انداز ، درپوش و نردبان نیز قرار داده است که با استفاده از درپوش می توان استخر را از گرد و خاک ، افتادن شاخ و برگ و … در درون آن محافظت کرد ، همچنین زیر انداز موجود در بسته محصول را می توان قبل از راه اندازی بر روی زمین پهن کرد تا بدنه استخر که از جنس پارچه برزنت می باشد کمتر در معرض آسیب دیدگی و ساییدگی قرار بگیرد .

در میانه مطلب اشاره شد که فروشگاه تهران اینتکس نمایندگی فروش استخر پیش ساخته در ایران است ، این مرکز فروش بزرگترین و اولین فروشگاه استخر پیش ساخته در ایران است که این محصولات را با نازل ترین قیمت و بالا ترین کیفیت به فروش می رساند همچنین تمامی محصولات خود را با ضمانت چند ساله و خدمات پس از فروش همچون نصب و تعمیرات آن ها را نیز بر عهده دارد تا شما عزیزان بتوانید به راحتی محصول خود را خریداری کنید .