چادر مسافرتی هلال احمر Red Crescent tent چادر های مسافرتی هلال احمر از سری چادر های مخصوص امداد و نجات بوده که دارای طراحی مشابه دیگر چادر های سفری می باشند . این چادر ها دارای کیفیت بدنه خاصی بوده که و به دلیل اینکه مدت زمان زیادی در فضای باز استفاده می شوند از دوام بسیار خوبی برخوردار می باشند .  چادر مسافرتی هلال احمر توسط شرکت شرکت هلال در ایران تولید شده و در انواع مختلفی به بازار این محصولات عرضه شده اند . چادر هایی که دارای ابعاد و ظرفیت های مختلفی بوده و از کیفیت لازم برای استفاده های طولانی مدت برخوردار می باشند. این نوع چادر های سفری به دو منظور تولید شده اند : برای تفریحات و سفر های خانوادگی و همچنین برای امداد و نجات در راه ها و محل های مختلف. چادر هایی که تماما از نوع عصایی بوده و راه اندازی آنها توسط فریم های مجزایی که برای بدنه اصلی در نظر گرفته شده نصب و راه اندازی می شوند . نمونه ای از چادر های مسافرتی هلال احمر ، چادر مسافرتی پیک نیک فریمی بوده که دارای بزرگترین ابعاد و ظرفیت می باشد. این چادر دارای ظرفیت 14 نفره بوده که بدنه ای با کیفیت از جنس پارچه شمعی برزنتی داشته و در برابر بارش باران تا حدودی مقاوم خواهد بود . این کالا توسط فریم های آلومینیومی ضد زنگ راه اندازی شده و از سه پنجره و یک درب بزرگ بهره مند است . این چادر هلال احمر می تواند هم در سفر های تفریحی و هم برای امداد کاربرد داشته باشد با توجه به این موضوع می توان گفت که چادر های مسافرتی هلال احمر در ابعاد بزرگی ساخته شده اند و شما می توانید با خرید چادر های هلال در ابعاد بزرگ ، به صورت گروهی و خانوادگی از محصولات استفاده کنید . همچنین مدل های کوچکی از این چادر ها نیز طراحی و تولید شده اند که شما می توانید به دلخواه خود آن ها را خریداری کرده و از محصول استفاده کنید . بنابراین می توان گفت که دستان شما نیز در خرید مدل مد نظرتان باز بوده و حتی می توانید چادر های مسافرتی هلال احمر را نیز به مانند مدل های خارجی در ظرفیت های مختلف خریداری کنید . توچه داشته باشید که ابعاد بزرگ این نوع از چادر های مسافرتی باعث شده است تا از آن ها بیشتر برای اسکان های طولانی مدت و چند روزه استفاده کرد ، بنابراین اگر قصد دارید که از چادر های هلال احمر برای استفاده موقتی بهره مند شوید و تنها شب را تا سحر در آن بمانید و یا برای صرف یک وعده غذا از چادر استفاده کنید ، انتخاب و چادر مسافرتی هلال احمر را به شما توصیه نمی کنیم ، ولی اگر دوست دارید که برای مدت طولانی در یک محل اتراق کنید و همچنین به دنبال یک چادر قوی و با کیفیت هستید ،

 

بدون شک این چادر مسافرتی یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود . به صورن موقتی به جنس این نوع از چادر های مسافرتی اشاره کردیم و گفته شد که بدنه آن ها از برزنت است ، ولی توجه داشته باشید که برای تولید این جنس از لایه ها و مواد بسیار عالی و درجه یک پلی استر نیز استفاده شده است که کیفیت محصول را بیش از پیش کرده است تا اینچنین بتواند به خوبی عایقی عالی در برابر رطوبت ها باشد . توجه داشته باشید که یک چادر مسافرتی بایستی بدنه عایق داشته باشد و بتواند در برابر رطوبت ها مقاوم باشد ، تا اینچنین بتوانید با استفاده از آن در روز های بارانی هم یک سرپناه عالی را برای خود داشته باشید . این در حالی است که اگر بدنه چادر مسافرتی ضد آب نباشد ، صرفا بایستی از آن در فصول گرم سال مانند تابستان استفاده کنید که مطمعن هستید بارانی نمی بارد ، ولی اگر یک چادر مسافرتی ضد اب داشته باشید ، حتی در صورت بارش باران نیز شما می توانید به اسکان خود ادامه دهید . لازمه ضد آب بودن چادر مسافرتی در کنار داشتن بدنه ضد آب ، دوخت و تولید بسیار خوب بدنه نیز می باشد که تولیدی ها بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند . زیرا اگر بدنه ضد آب باشد ولی در کناره های چادر مسافرتی درزی وجود داشته باشد ، به سادگی آب به داخل چادر نفوذ خواهد کرد . در صورت نبود درز همچنین شما می توانید با اطمینان از محصول در فصول سرد سال نیز استفاده کنید چرا که می دانید ، هوای سرد به داخل چادر ورود نخواهد کرد و همچنین گرمای داخل چادر نیز به خوبی ذخیره شده و هدر نخواهد رفت . بنابراین سعی کنید در هنگام خرید چادر مسافرتی به این فاکتور های مهم توجه کنید و مدل هایی را خریداری کنید که از پارچه های برزنتی ، پلی اورتان ، پلی استر و نایلون ساخته شده باشند که ساخته شدن بدنه تنها با نایلون نیز خوب نبوده ولی می تواند به عنوان پوششی دیر در کنار چادر مسافرتی استفاده شود .

همچنین اشاره شد که پایه های چادر هلال احمر از جنس آلومینیوم است . با تحقیقات و بررسی های انجام شده به این موضوع پی خواهیم برد که بیش از 70 درصد چادر های مسافرتی از همین نوع جنس برای ساخت پایه استفاده شده است و حتی شرکت های بزرگ و معتبر روز دنیا نیز از همین جنس برای تولید محصولات مسافرتی و چادر های کمپینگ استفاده کرده اند چرا که این جنس یک فلز بوده و استحکام بسیار بالایی دارد . فلزات همواره سازه هایی بسیار عالی برای هر چیزی هستند که در سازه چادر های مسافرتی همچون چادر مسافرتی هلال احمر نیز از آن استفاده شده است . ولی چرا در میان انواع فلزات از آلومینیوم استفاده شده است ؟ آلومینیوم یکی از سبک ترین فلزات است که به دلیل سبک بودن خود ، در ساخت بسیاری از چادر های مسافرتی استفاده می شود . یک چادر مسافرتی بایستی از ویژگی پرتابل بودن و قابلیت حمل آسان برخوردار باشد که دو فاکتور مهم پرتابل بودن نیز وزن محصول و همچنین حجم بسته بندی چادر مسافرتی می باشد که در ساخت چادر مسافرتی هلال احمر سعی شده تا با استفاده از آلومینیوم وزن چادر های مسافرتی را کاهش دهد . همچنین آلومینیوم طول عمر بالایی داشته و در برابر ضربه و فشار شدید مقاوم است و از همه مهم تر ضد زنگ است و به مانند آهن در برابر اکسیژن و رطوبت ، زنگ نمیزند . توجه داشته باشید که این چادر ها نیز به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارند ، باعث شده است تا برخی از تولیدی ها آن ها را با کیفیت های بسیار پایین و با قیمت ارزان تولید کنند که به دلیل ارزان بودنش ، مشتریان را به سمت و سوی خود سوق داده باشد ، ولیکن از چادر های مسافرتی طرح و فیک هلال احمر نمی توان انتظار کیفیت بسیار خوبی را داشت ، از این رو سعی کنید که مدل های اصلی را انتخاب کرده و از آن ها استفاده کنید تا در صورت تغییرات آب و هوا در طول سفر دچار مشکل نشده و بتوانید بهترین عملکرد را از سوی چادر مسافرتی هلال احمر خود داشته باشید . چادر دوپوش امدادی چادر مسافرتی دو پوش طرح امداد نوعی دیگر چادر های هال احمر بوده به صورت تخصصی برای امداد و نجات و صلیب سرخ طراحی و ساخته شده است . این محصول دارای بدنه ای با کیفیت بالا و ضخامت بسیار مناسب بوده که در برابر ورود گرد و غبار و همچنین در برابر نفوذ باران به داخل چادر مقاوم خواهد بود . چادری که طراحی طویل داشته و از یک درب و پنجره های بزرگ بر روی خود بهره می برد . این محصول به صورت عصایی توسط فریم های مخصوص خود راه اندازی شده و از پوشش اضافی برای مقاوم تر کردن این چادر در برابر شرایط جوی مختلف برخوردار می باشد . نوع دیگر چادر های مسافرتی شرکت هلال ، چادر مسافرتی دو پوش عصایی هلال بوده که در میان چادر های سفری تفریحی قرار می گیرند . 

این چادر ها در ظرفیت ها 4 ، 5 و 6 نفره تولید شده و همگی آنها دارای جنس بدنه ضخیم با وریه برزنتی می باشد . محصولاتی که با داشتن قیمتی مقرون به صرفه همیشه از فروش خوبی برخوردار بوده است . این نوع محصولات نیز می توانند علاوه بر سفر های تفریحی برای امداد و نجات نیز کاربرد داشته باشند . گرچه مدل های بزرگتر ذکر شده قبلی گزینه های اصلی برای امداد بسیار مناسب تر خواهد بود. چادر مسافرتی هلال احمر به دلیل اینکه در داخل ایران تولید می شود ، بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر چادر های مسافرتی اصل و اورجینال خارجی بوده و از این نظر شما می توانید با هزینه ای کمتر یک چادر مسافرتی ایده آل و استاندارد را با تمامی ویژگی های یک چادر مسافرتی خوب داشته باشید . بنابراین بهتر است که هزینه زیادی را بابت خرید چادر های خارجی اورجینال نکنید زیرا هزینه های اضافی به قیمت نهایی این نوع از چادر ها وارد شده و همچنین وجود واسطه هایی در این میان بر قیمت چادر های خارجی اثر گذار خواهد بود . چادر های مسافرتی هلال احمر به عنوان یکی از مهمترین وسیله های سفری و امدادی در شرکت اینتکس در کنار دیگر چادر های مسافرتی به تمامی نقاط ایران عرضه شده و تمام مدل های آنها از ضمانت برخوردار خواهند بود . این چادر ها همگی دارای ساک حمل مخصوص به خود بوده تا به راحتی آنها را در هر مکانی به صورت دستی و یا توسط ماشین حمل کنید. از دیگر ویژگی های بسیار خوب چادر های هلال احمر می توان به نصب آنها روی زمین و ایجاد استحکام بیشتر برای جلوگیری از حرکت های اضافی بدنه اصلی اشاره کرد . این کار توسط میخ و طناب مخصوص نصب در نظر گرفته شده برای آنها انجام شده تا در شرایط جوی نامطلوب با خیالی آسوده چادر مربوطه را راه اندازی کرد . داشتن بدنه هایی با کیفیت و پوشش های اضافی در برخی از مدل های آنها در کنار قیمتی مناسب به یکی از پر فروش ترین چادر های سفری و امدادی تبدیل شده اند. از دیگر چادر های مسافرتی شرکت هلال احمر می توان به چادر هایی دو پوش که یک پوشش توری و یک پوشش از نوع پارچه شمعی داشته اشاره نمود.

چادر هایی که بیشتر برای سفر های عادی در شرایط جوی مناسب کاربرد خواهند داشت. چادر های مسافرتی هلال احمر به خوبی می توانند هوای گرم داخل را به خوبی حفظ کنند و به همین علت می توان از آن ها در فصل سرما نیز استفاده کرد . همچنین به واسطه طراحی بزرگ و بی نظیری که چادر های مسافرتی هلال احمر دارند ، ارتفاع سقف آن ها بسیار بالاتر و بیشتر بوده و به همین جهت نیز شما می توانید به خوبی و به سادگی در داخل چادر به صورت ایستاده قدم بزنید ، بدون اینکه سرتان به سقف برخورد کند . شما عزیزان و دوست داران چادر مسافرتی هلال احمر می توانید با مراجعه حضوری و یا به صورت اینترنتی و تلفنی چادر مد نظرتان را سفارش داده و محصول را درب منزل و در صورت خرید حضوری همان لحظه خریداری کنید .