ساخت مبل بادی

مبل های بادی یکی از محصولات بادی می باشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و همواره مشتریان از خرید این مبل ها راضی بوده و به دیگران نیز پیشنهاد کرده اند . حال می خواهیم بدانیم که علت این محبوبیت چیست و نحوه ساخت مبل بادی چگونه است ؟ شاید این سوالات ساده فکر شما را درگیر کرده باشد که چگونه می توان مبل بادی داشت که بتواند به مانند مبل های عادی و چوبی مقاومت کند و بستر و نشیمنگاهی به مانند آن ها بیاورد . در این مقاله با ساخت مبل بادی آشنا می شویم و میبنیم که چگونه این مبل ها می توانند به خوبی دیگر مبل ها کارایی داشته باشند و سطحی بسیار نرم و راحتی را فراهم کنند . پس در ادامه همراه ما باشید . 

مبل بادی همانطور که از اسم آن پیداست توسط باد راه اندازی می شود و بیشتر حجم آن را باد تشکیل می دهد . ساخت این محصولات می تواند متفاوت باشد و در طرح ها و رنگ های متنوعی طراحی شوند ، اما ویژگی مشترک آن ها این است که بهترین شکل می توانند افراد را بر روی خود جای دهند و وسیله ای برای استراحت آن ها فراهم کند . ممکن است این مبل ها به صورت تک نفره ، دو نفره و یا بیشتر باشد که خریداران می توانند بنا به احتیاجشان ، مبل خود را خریداری کنند . مبل ها همچنین از لحاظ ابعاد نیز می توانند متفاوت باشند ، به عنوان مثال مبل هایی با ابعاد کوچک ساخته شده اند که اغلب مورد استفاده کودکان قرار می گیرد . مبل های بادی که برای کودکان طراحی می شود اغلب دارای بدنه های ضعیف تر به نسبت مبل های بزرگتر می باشد و این ساختار نیز طبیعی است چرا که وزن کودکان بسیار کمتر از افراد بزرگسال و بالغ است . مبل هایی که اغلب برای کودکان و خردسالان طراحی می شود دارای رنگ های متنوع هستند . طراحی های کودکانه این مبل ها می تواند تاثیر سوئی بر روحیه لطیف آنان بگذارد و به همین جهت ما نیز به شما پیشنهاد می کنیم که برای فرزندان خودتان مبل هایی تهیه کنید که دارای اشکال و طراحی های زیبا و شاد باشد تا علاقه فرزندتان به استفاده از مبل بیشتر شود و در روحیه او تاثیر گذار باشد . می توان این مبل ها را در اتاق کودکتان و یا در پذیرایی و ... استفاده کرد ، چرا که به راحتی نیز قابل جابجایی می باشد . 

 

نحوه ساخت مبل بادی بزرگسال از نظر طراحی می تواند تفاوت هایی داشته باشد و به شکل ساده و شیک تر تولید شود . مبل های بادی بزرگسال در ابعاد بزرگتری تولید می شوند و می توانند حتی سنگین ترین افراد به راحتی درون خود جای دهند . مبل ها ممکن است دارای ساختار چند نفره باشد و برای مصارف خانوادگی مورد استفاده قرار گیرند ، پس می بینید که مبل های بادی در طرح ها و ابعاد مختلفی وجود دارند که می تواند تمامی سلایق را در بر گیرد . بسیاری از خریداران این مبل ها را به منظور ست کردن و دیزاین داخلی نیز استفاده می کنند چرا که در هر رنگی ساخته می شود و می تواند با رنگ های طراحی های داخلی اتاق ، منزل و حتی محل کار همخوانی داشته باشد . 

از لحاظ نوع ساختاری و آرگونومی نیز این مبل ها متفاوت هستند ، گاه ممکن است از لحاظ ارتفاع با هم تفاوت داشته باشند ، گاه در پشتی و تکیه گاه و نیز دسته های کناری . مبل ها ممکن است دارای کل هندسی مختلف ، مانند دایره ، مستطیل ، مربع و ... باشد . پشتی های آن ها نیز در برخی از مدل ها دارای ارتفاع زیادی و در برخی دیگر ارتفاع کمی دارند . شیب این پشتی و تکیه گاه ها نیز فرق دارد ، اگر شما مبلی با شیب ملایم می خواهید می توانید مبل هایی که دارای زاویه تکیه گاه بیشتری هستند را خریداری کنید و یا مبل هایی با زاویه 90 درجه . مدل های دیگری نیز وجود دارند که دارای تکه های بیشتری هستند و زیرپایی هایی در کنار مبل دارند که می توان از آن زیر پایی ها برای قرار دادن در زیر پا استفاده کنید و بدن و پا ها را صاف نگه دارید و در اصل دراز بکشید .

 

برای راحتی بشتر مبل های بادی تولید کنندگان سعی می کنند تا رویه مبل های بادی را به صورت مواج بسازند ، رویه مواج می تواند باعث شود تا مبل انعطاف پذیر تر باشد و در هنگام قرار گیری بدن ، فرم آن را به خود بگیرد و شکل بهتری را برای قرار گیری فرد فراهم کند ، بدین ترتیب فرد استفاده کننده احساس راحتی بیشتری می کند و در قرار گیری طولانی خسته نمی شود . همین نکات ریز است که موجب شده تا این مبل ها از نظر نحوه ساخت به مانند مبل های معمولی باشند و به مانند آن ها نرم و راحت باشد .

خصوصیاتی در این مبل ها وجود دارد که موجب شده تا به نسبت مبل های معمولی نیز برتری داشته باشد . در ادامه این خصوصیات را خواهیم گفت تا شما عزیزان نیز دیگر نگاه مثبتی بر روی این محصولات بی نظیر داشته باشید و تردیدی برای خرید آن ها نداشته باشید . همانطور که در متن بالا نیز گفته شد حجم بیشتر این مبل ها را باد تشکیل می دهد ، بنابراین وزن آن ها بسیار کم خواهد بود ، این مزیت موجب شده تا شما بتوانید به راحتی آن ها را جابجا کنید و در هر جایی که احتیاجتان بود از آن استفاده کنید . به عنوان مثال خانم های خانه دار نمی توانند مبل های خانه را به آشپز خانه جابجا کنند و از آن استفاده کنند چرا که وزن آن ها بسیار زیاد است و دارای حجم بالایی هستند ، اینجاست که مبل های بادی می تواند به کمک آن ها بیاید و در هر جای منزل ، حتی در آشپز خانه نیز آن ها را موزد استفاده قرار دهید . همچنین می توان این مبل ها را در صورت عدم استفاده در ابعاد بسیار کوچکی جمع آوری کنید و بدون اینکه فضایی را اشغال کند ، آن را در گوشه ای جا کرده و بعد ها در صورت تمایل دوباره راه اندازی کنید . پس میبینید که یکی از ویژگی های این مبل های بادی ساختار بادی آن است به طوری که بتوان آن را به راحتی جابجا مرد و در حجم بسیار کم بسته بندی و نگهداری کرد . به همین خاطر حتی می توان آن را در سفر ها نیز استفاده کرد .

حتی برخی از مدل های می توان در کنار استخر ها ، در حمام  و حتی بر روی آب نیز استفاده کرد . مبل هایی که بر روی آب استفاده می شوند دارای ساختار متفاوت تری هستند تا بتوانند بر روی آب های کم عمق  و ملایم به خوبی تعادل داشته باشند . جنس بدنه اغلب این محصولات بادی از PVC فشرده است ، همین موضوع نیز باعث شده تا بتوان به راحتی آن ها را در مجاورت و برخورد با آب قرار  داد . این جنس علاوه بر این که کاملا ضد آب است ، دارای قدرت کشسانی بالایی می باشد و با استحکامی که دارد می تواند وزن های بالا را نیز تحمل کند . این قدرت کش سانی و نیز بادی بودن مبل ، خاصیتی فنری به آن داده است و با استراحت بر روی آن نرمی خاصی را تجربه خواهید کرد . 

مبل های جدید بادی به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را تبدیل به کاناپه ، تشک و .. کرد که در دیگر مقالات به نحوه ساخت آن ها به صورت جداگانه اشاره شده است این مبل ها اغلب تولید شده توسط شرکت intex می باشند که دارای کیفیت بسیار بالایی هستند . 

جمع بندی

با مطالعه مقاله و مطلب بالا می توانید به نحوه ساخت مبل های بادی پی ببرید و جنس بدنه آن ها را بدانید . جنس بدنه اغلب این مبل ها از پی وی سی بسیار ضخیم و مقاوم تشکیل شده است که با بهترین و مدرن ترین ماشین آلات و ابزار های تولیدی در طرح های مختلف به هم پرس شده اند و برخی از آن ها نیز حتی دارای بدنه ضد آبی می باشند و در مجاورت با آب آسیب نمی بینند . طراحی ها همانطور که گفته شد گوناگون است و ابعاد آن ها نیز همینطور . می توان گفت که مبل های بادی دارای بیشترین مدل ها می باشد به گونه ای که می توانید حتی آن مبلی که در ذهن شما می باشد را با کمی جست و جو بیابید . این تنوع هیچگاه در مبل های معمولی و چوبی وجود نخواهد داشت . برای مشاهده بیشتر این مبل ها می توانید به فروشگاه اینترنتی اینتکس مراجعه کنید و اطلاعات مضاعفی را در رابطه با این محصولات مطالعه کنید . همچنین می توانید با برقراری تماس با مشاوران این محصولات گفت و گو کنید و در نهایت مبل بادی مد نطرتان را بیابید و این فروشگاه یکی از بزرگ ترین و برترین فروشگاه ها در امر فروش مبل بادی می باشد که شما عزیزان می توانید با مراجعه به آن مدل های مختلف را با قیمتی ارزان تر از هر جای دیگری خریداری کنید .